اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش استیضاح می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش اخیرا در یک مصاحبه تلوزیونی در خصوص شهریه بالای برخی مدارس اظهاراتی کرده بود که بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. در این راستا علی خضریان، نماینده تهران در صفحه شخصی خود نوشت: به احترام فرزندانی که آموزش رایگان و با کیفیت حق قانونی آنهاست استیضاح وزیر را پیگیری می کنم.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در پی سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش علی خضریان، نماینده تهران نوشت: دفاع غیرمسئولانه جناب رضا مراد صحرایی از طبقاتی شدن مدارس که به قول رهبری این بی عدالتی محض به هیچ وجه قابل قبول نیست حاکی از عدم باور وی به عدالت آموزشی در آموزش و پرورش است.

لذا به احترام فرزندانی که آموزش رایگان و با کیفیت حق قانونی آنهاست استیضاح وزیر را پیگیری می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش چند روز پیش درباره گرانی شهریه برخی مدارس گفته بود: برای ماشین مدل بالا هم باید پول بیشتری بدهید! شاید خانواده دنبال چیز دیگری است، ما که نباید پولش را بدهیم.

حقوق معلمان بالای ۱۰ میلیون است

وزیر آموزش و پرورش همچنین در روزهای گذشته ادعای دیگری را نیز مطرح کرد. او با بیان اینکه تا سال گذشته ۲۴۰ هزار معلم کشور کف حقوق را دریافت می کردند، گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنم حتی یک معلم هم کف حقوق را در یافت نمی‌کند و معلمی نداریم که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیرد.

وی اشاره‌ای هم به در دست اصلاح بودن رتبه بندی معلم ها داشت و گفت: آیین‌نامه اصلاحی رتبه‌بندی با همکاری معلمان در دست تدوین است.

وی در ادامه با بیان اینکه غول کنکور نظام تعلیم و تربیت را به سمت نابودی می‌برد، گفت: قریب ۷۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است که رفته رفته با حذف کنکور در پی حذف آن هستیم.

به نقل از ایسنا، او تاکید کرد: در تلاشیم تا با حذف کنکور شرایط را برای رقابت دانش‌آموزان مناطق محروم برای قبولی در دانشگاه‌ها فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مراکز تربیت معلم در حال احیا هستند، گفت: در تلاشیم به جایی برسیم که سالیانه ۴۰ هزار دانشجو معلم وارد مراکز تربیت معلم شوند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در هفته دولت ۲۰۰۰ پروژه شامل ۱۰ هزار کلاس درس در کشور افتتاح می‌شود.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه سندتحول بنیادین باید مبنای کار آموزش و پرورش در کشور باشد، گفت: این سند مبتنی بر قرآن ومبانی اسلام بوده و با اجرای آن شاهد شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان خواهیم بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا