اجتماعی

آخرین جزئیات اطفای حریق کشتی در لنگرگاه عسلویه

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تشریح جزئیات سانحه آتش‌سوزی کشتی حامل گاز مایع در لنگرگاه عسلویه، از انجام عملیات اطفای حریق توسط شناورهای آتش‌خوار گروه کشتیرانی خبر داد و اعلام‌کرد: همه سرنشینان این کشتی به سلامت خارج شده اند و عملیات مهار آتش تحت نظر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور یک شناور آتش‌خوار شرکت کشتیرانی «والفجر» برای اطفای حریق یک کشتی حامل گاز مایع که در لنگرگاه عسلویه دچار سانحه شده است، اعلام‌ کرد: با توجه به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی به شناورهای آتش‌خوار حاضر در منطقه به منظور اطفای حریق یک کشتی حامل گاز مایع که در عسلویه دچار سانحه شده است یک شناور شرکت والفجر از شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بلافاصله در محل سانحه حاضر شده و نسبت به آغاز عملیات اقدام کرده است‌.

بر این اساس شناور «کارن ۶» با همکاری چند شناور دیگر از سازمان بنادر و کشتیرانی عملیات را آغاز کردند، اما به دلیل سطح گسترده حریق ناشی از حمل بار اشتعال‌زا از سوی کشتی مذکور، عملیات سختی انجام شد و شناورهای امدادرسان در فاصله ۱.۵ مایلی مستقر شدند تا با دستور دوباره سازمان بنادر و دریانوردی عملیات مهار کامل آتش را به پایان برسانند که اکنون سطح آتش کمتر شده و سازمان بنادر شناور آتش‌خوار کشتیرانی را برای کنترل بر وضعیت مهار آتش ترخیص کرده است، اما عملیات از سوی سازمان بنادر همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌های واصله از کاپیتان شناور کارن ۶، سطح آتش‌سوزی کاهش یافته و پرسنل کشتی سانحه‌دیده همگی از کشتی خارج شده‌اند و در سلامت کامل به سر می‌برند و تاکنون انفجاری رخ نداده است.

همه شناورهای امدادرسان در حال آماده‌باش کامل قرار داشتند که دقایقی قبل، به دلیل کاهش سطح حریق، کار فقط با شناورهای آتش‌خوار سازمان بنادر و دریانوردی در جریان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا