کسب و کار

اعلام قیمت‌های سرسام آور تلویزیون در ایران

در سالهای اخیر، تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته است. تمامی تجهیزات الکتریکی با تکنولوژی روز ارتقا پیدا کرده و قابلیتهای متعددی پیدا خواهند کرد. تلویزیون و دیگر تجهیزات صوتی تصویری نیز از این قاعده مستنثی نیستند. تلویزیونها روز به روز ارتقا پیدا کرده و قابلیت های متعددی پیدا کردهاند. اتصال به اینترنت، افزایش ابعاد صفحه نمایش و … ، همگی در حال ارتقا و افزایش هستند. همین عامل، منجر به افزایش قیمت محصول نیز شدهاند.

اعلام قیمتهای سرسام آور تلویزیون در ایران عاملی شده است که برخی اقشار جامعه توان خرید تلویزیون های بزرگ و مدرن را نداشته؛ و به استفاده از تجهیزات جایگزین رو آورند. یکی از این تجهیزات جایگزین، خرید ویدئو پروژکتور خانگی بجای تلویزیون است.

آیا ویدئو پروژکتور میتواند جایگزینی برای تلویزیون باشد

ویدئو پروژکتور در برخی موارد میتواند جایگزینی برای تلویزیون باشد. این محصول تصاویر را در ابعادی حتی بزرگتر از تلویزیون نشان میدهد. همچنین هزینه آن نسبت به یک تلویزیون بزرگ، مقرون به صرفه تر است. اما بعضا برخی نمونه های قدیمیتر، از قابلیتهایی همچون اتصال به اینترنت، تنظیمات نور و … برخوردار نیستند. این امر باعث میشود تا دستگاه صرفا یک نمایشگر بوده و نتوان آن را به منظور نمایش مستقیم و فایلهای دانلودی استفاده کرد.

از طرف دیگر، تلویزیون با داشتن گیرنده، امکان مشاهده ویدئو و سایر شبکه ها را به صورت پخش مستقیم ایجاد میکند. در نهایت میتوان از ویدئو پروژکتور بجای تلویزیون استفاده کرد؛ اما این تصمیم به نیاز و تمایل شخصی فرد بستگی دارد.

ویدئو پروژکتور یا تلویزیون؟ کدام را بخریم

ویدئو پروژکتور یا تلویزیون؟ کدام را بخریم

در مقایسه بین ویدئو پروژکتور یا تلویزیون ، برخی نکات حائز اهمیت هستند:

  • اگر هدف، تماشای تصاویر در ابعاد بسیار بزرگ باشد، ویدئو پروژکتور گزینه بهتری است؛ اما برای فضای محدود، تلویزیون بهتر است.
  • تلویزیون تصاویر را با کیفیت بهتر ولی کوچکتر ارائه میدهد؛ ویدئو پروژکتور تصاویر را نسبت به تلویزیون کاهش میدهد.
  • بودجه لازم برای خرید تلویزیون، بیشتر است. اما هزینه نصب و راه اندازی ویدئو پروژکتور معمولا بیشتر از تلویزیون است.
  • امکان جابجایی مداوم ویدئو پروژکتور وجود دارد؛ اما برای تلویزیون معمولا جایگاه ثابتی در نظر گرفته میشود.
  • تلویزیون نسبت به نور محیطی حساس نیست؛ اما برای مشاهده تصاویر با ویدئو پروژکتور، فضا باید تاریک باشد.

در نهایت، با توجه به این نکات و دیگر نکات ضروری، می توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.

بهترین برندهای تلویزیون در ایران کدامند

برندهای متعددی در ایران وجود دارند که برخی از لحاظ سطح کیفیت، بالاتر از دیگر برندها هستند. از برندهای سرشناس رایج و پر طرفدار در ایران، اپسون، اپتما، سونی، ایسر، پاناسونیک، شیائومی ، سامسونگ، ال جی، سونی ،پاناسونیک، توشیبا ،هیتاچی‌ و … هستند.

این برندها دارای کیفیت تصویر بالایی بوده؛ عملکرد مطلوبی نشان داده ؛ و مهمتر از همه، دارای نمایندگیهای فروش فعال در ایران هستند. لازم به ذکر است که فروشگاه دای تک برای هر برند، دارای تنوع محصولات است مثلا برای خرید ویدئو پرورکتور اپسون گزینه‌های متنوعی پیش روی شماست.

کدام ویدئو پروژکتور مناسب مصرف خانگی است

در زمان خرید این دستگاه، محصول باید دارای قابلیتها و مشخصاتی باشد که بتواند برای مصرف خانگی مناسب باشد. از جمله موارد مهم در زمان خرید ویدئو پروژکتور خانگی، باید به کیفیت تصویر دقت کرد. هرچقدر رزولوشن دستگاه بالاتر باشد، کیفیت تصویر نیز بالاتر است. بهترین رزولوشن مربوط به ویدئو پروژکتورهای ۴کا است. البته نمونه های فول اچ دی نیز برای مصرف خانگی عملکرد خوبی نشان خواهند داد.

  • شدت نور نیز باید حداقل ۱۵۰۰ یا ۲۵۰۰ لومن و نسبت کنتراست حداقل ۱:۱۰۰۰ باشد. این مقادیر برای دستگاه های خانگی مناسب هستند.
  • فاصله بین دیوار تا محل قرارگیری دستگاه مهم است. این امر در زمان خرید باید درنظر گرفته شود.
  • عمر لامپ به معنی عمر ارائه تصویر دستگاه است. این رقم باید بالا باشد تا نیاز به تعویض آن کمتر شود.
  • در صورتی که مایل هستید دستگاه را به منابع تصویر وصل کنید، مطمئن شوید که ویدئو پروژکتور از این قابلیت بهره مند باشد.
  • اتصالات ، ورودی ها و … را نیز بررسی کنید تا بتوانید با خیال آسوده، کابل یو اس بی، اچ دی ام آی و … را به دستگاه وصل کنید.

چگونه یک ویدئو پروژکتور با کیفیت بخریم

برای خرید، ابتدا باید برند مورد نظر را انتخاب کرد. در صورتی که از برند اطلاع داشته باشید، میتوانید به نمایندگی های مجاز فروش این محصول مراجعه کنید. اما گاها شخص هیچگونه اطلاعی از برندها، تنوع محصولات، بهترین دستگاه ها و … ندارد. در نتیجه قادر به انتخاب گزینه مناسب نخواهد بود. در این شرایط، نیاز است تا ابتدا مشاوره های لازم دریافت شود.

راهنمایی‌هایی که توسط مشاورین شرکت دای تک ارائه میشود، کمک میکند تا خریدار بتواند ابتدا اطلاعات دقیق و جامعی در کسب نماید. در این شرایط، ابتدا از خریدار سوالاتی پرسیده میشود؛ از جمله: کاربری محصول، هدف، شرایط محیط از جمله نور، فضا و بودجه سپس با توجه به پاسخهای مشتری، مشاور گزینه مناسب را معرفی خواهد کرد.

https://daitech.ir۰۹۱۹۶۷۸۲۲۵۴۰۲۱-۹۱۳۱۴۰۱۴

دای تک ، ارائه دهنده متنوعترین محصولات صوتی تصویری از سرشناس ترین برندها بوده و از هر برند، نمونه های مختلفی را برای مشتریان فراهم کرده است.

محصولات ارائه شده در این شرکت، همگی اورجینال بوده و دارای ضمانت اصالت محصول هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا