اقتصادی

افت هفتگی قیمت نفت علی‌رغم جهش ۵۰ درصدی در ۳ روز اخیر

در حالی که شرکت‌های انرژی آمریکا و کانادا تعداد چاه‌های نفت فعال خود را کاهش دادند، قیمت هر دو شاخص نفت بالا آمد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، در پایان معاملات روز جمعه، در حالی که شرکت‌های انرژی آمریکا و کانادا تعداد چاه‌های نفت فعال خود را کاهش دادند، قیمت هر دو شاخص نفت بالا آمد.

با کاهش شدید تقاضای نفت خام به علت محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا و وجود عرضه مازاد نفت در بازار، قیمت‌های نفت علی‌رغم جهش ۵۰ درصدی خود در ۳ روز اخیر، این هفته را با افت به پایان رساندند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، امروز ۴۷ سنت یا ۲.۶۷ درصد جهش کرد و به ۱۶.۹۴ دلار رسید. این شاخص در جلسه معاملاتی قبلی بیش از ۲۰ درصد جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۳۲ سنت یا ۱.۵ درصد جهش کرد و به ۲۱.۶۵ دلار رسید.

هر دو شاخص نفت در برخی از مواقع جلسه معاملاتی امروز با افت قیمت مواجه شده بودند.

در آمریکا شرکت‌های انرژی بیشترین تعداد چاه نفت در یک ماه اخیر را تعطیل کردند و در کانادا حفاران تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را به پایین‌ترین سطح در تاریخ کاهش دادند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا