اجتماعی

افزایش ۲.۴ درصدی تصادفات رانندگی در نوروز ۱۴۰۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۱۰۲ هزار تصادف رانندگی در ایام نوروز امسال، گفت: تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۴درصد افزایش یافت.

به گزارش روند بازار، سیدکمال هادیانفر در نشست خبری اظهار کرد: در طرح سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند سال قبل تا ۱۷ فروردین امسال حادثه جدی نداشتیم. البته بحث تصادفات جاده ای همیشه در کشور وجود داشته که آسیب‌هایی را وارد می کند.

وی با اشاره به پویش چشم به راهیم، افزود: این پویش با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای راه‌اندازی شد. تلاش کردیم بتوانیم شرایط سفر به گونه‌ای فراهم شود تا ناوگان عمومی در دسترس مردم باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۸ میلیون نفر از ناوگان عمومی در ایام طرح سفرهای نوروزی استفاده کردند که یک درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته ایم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد ۵۳۰ میلیون خودرو در ایام نوروز، اضافه کرد: برای این تردد روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین بوده که نسبت به ایام نوروز سال قبل ۶.۱ درصد افزایش را نشان می دهد. بیشترین سفرهای جاده‌ای به استانهای مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان و ریلی به مشهد بوده است.در مجموع ۲۳ میلیون پلاک شخصی در ایام نوروز سفر داشتند.

هادیانفر بیان کرد: همچنین ۳  میلیون و ۷۷۶ هزار تردد توسط اتوبوس‌ها ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت تصادفات نوروز امسال در مقایسه با سال قبل بهتر شده است، یادآور شد: در برنامه هفتم باید ۵۰ درصد تصادفات رانندگی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در ایام سفرهای نوروز امسال کل تصادفات ۱۰۲ هزار و ۴۸۶ فقره بوده که نسبت به نوروز ۱۴۰۲ بالغ بر ۲.۴ درصد افزایش را نشان می دهد، اظهار کرد: ۲۱۵۹۰ نفردر تصادفات رانندگی نوروز  مجروح شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۶ درصد افزایش یافته است. متاسفانه ۸۲۸ نفر از هموطنان در ایام نوروز در تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها اتفاق می افتاد و  سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین عوامل بروز تصادفات رانندگی در ایام نوروز بوده است.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا