اجتماعی

افزایش جان‌باختگان در تصادفات نوروزی

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا به این لحظه ۵۲۰ نفر در تصادفات جان باختند.

به گزارش روند بازار، علت تصادفات رانندگی چیست؟

به نقل از برنا، سرهنگ شیرانی گفت: تعداد جان‌باختگان در تصادفات نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا به این لحظه (۸ فروردین ۱۴۰۱) به ۵۲۰ نفر رسید.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار خودرویی که از تاریخ ۲۵ اسفند به شمال کشور سفر کرده‌اند هنوز در شمال کشور حضور دارند که در چند روز آینده به احتمال زیاد برمی‌گردند.

همچنین کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جلسه شورای راهبری استان اصفهان گفت: ۵۴ میلیون راننده دارای گواهینامه و ۳۸ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که ۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد ناوگان عمومی کشور فرسوده است افزود: در کشور ۱۲ میلیون موتورسیکلت داریم که ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار آن فرسوده است، بخشی از این فرسودگی به تحریم‌ها و بخشی به مدیریت برمی‌گردد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات راهور در بخش تصادفات است گفت: ۳۰ سازمان در تصادفات نقش دارند اما ۸ سازمان از جمله پلیس راهور، امداد و نجات، اورژانس، بیمارستان‌ها و هلال‌احمر نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت، قوانین و مقررات، عامل انسانی، راه و مسیر در تصادفات پنج عامل اصلی رشد مصدومان است بیان کرد: خسارت‌های ناشی از تصادفات ۸ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص می‌دهد یعنی مبلغی حدود ۵٫۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند و حدود ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف تصادفات و مصدوم‌ها می‌شود.

هادیانفر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند ادامه داد: در سال گذشته ۳۶۰ هزار نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۵ تا ۲۵ درصد معلول و قطع نخاع شدند؛ خسارت در حوزه تصادفات از نظر مادی و معنوی بسیار زیاد است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا