اقتصادی

۲ سناریو برای بیت‌کوین / بیت‌کوین سقف تاریخی می‌زند؟

در حالی که بسیاری از کارشناسان از زمستان رمزارزها دم می‌زدند بیت‌کوین مقاومت ۴۵ هزار دلار را پشت سر گذاشت و حالا در محدوده ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود. رشد بیت‌کوین تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بیت‌کوین مقاومت ۴۵ هزار دلار را پشت سر گذاشت و حالا مقاومتی تا محدوده ۵۰ هزار دلار ندارد. جدی‌ترین مقاومت پیش‌روی بیت‌کوین در محدوده ۵۲ هزار دلار قرار دارد و اگر این مقاومت را پشت سر بگذاریم احتمالا رشد بیت‌کوین تا ۶۰ هزار دلار هم وجود دارد.

کلیت بازار در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد رشد کرده و ارزش بازار به ۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد دلار رسید. ارزش بازار بیت‌کوین هم در محدوده ۴۲ درصد قرار دارد و به نظر می‌رسد در حال جذب سرمایه است. بیت‌کوین در یک هفته گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد کرد و این موضوع نشانه خوبی برای بازار است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین


الگوی مثلث متقارن در نمودار روزانه در محدوده ۴۲ هزار دلار شکست و صعود بیت‌کوین شروع شد. اندیکاتور مکدی هم در همان محدوده سیگنال خرید صادر کرد و این سیگنال هنور پا برجا است.

شاخص مقاومت نسبی در نمودار روزانه هنوز وارد محدوده اشباع فروش نشده است. اگر این شاخص وارد محدوده اشباع فروش شود احتمالا رشد تا رسیدن به مقاومت بعدی ادامه پیدا می‌کند.

MFI که نشان‌دهنده ورود و خروح پول به بازار است در محدوده اشباع خرید قرار دارد. دامیننس بیت‌کوین و ارزش بازار این ارز هم در چند روز گذشته افزایش پیدا کرده است.

کندل‌های بیت‌کوین در سقف اندیکاتور بولینگرباند قرار دارند و این شاید نشانه خوبی برای بیت‌کوین نباشد.

سناریو اول برای بازار رمزارزها این است که بیت‌کوین مدتی در کانال ۴۰ هزار دلار نوسان می‌کند و بعد از آن دوباره شروع به رشد می‌کند. براساس این سناریو بیت‌کوین احتمالا بین حمایت ۴۵ تا مقاومت ۵۰ هزار دلار نوسان می‌کند. اما سناریو دوم برای بازار صعود سریع است. برخی از کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین در میان‌مدت سقف تاریخی خود را پس می‌گیرد. برای بازپس‌گیری سقف تاریخی بعد از مقاومت ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار، مقاومت ۶۰ هزار دلار و بعد از آن مقاومت ۶۸ هزار دلار را داریم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا