اقتصادی

قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار افزایش می‌یابد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه افزایش قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار خبر داد و گفت: تامین ۱۵۰ میلیون دلار واردات اتوبوس به مشکل خورد.

به گزارش روند بازار، سیدکمال هادیانفر از برگزاری جلسه برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار خبر داد و اظهار کرد:در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری با ناترازی جدی ناوگان مواجه هستیم و برای توسعه ناوگان یا باید از منابع دولتی یا توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی افزود: برای منابع دولتی نیازمند اعتبارات خاص هستیم و برای استفاده از توان بخش خصوصی نیز نیازمند تجدیدنظر در هزینه-درآمدها یعنی قیمت بلیت هستیم.

وی تصریح کرد: در این رابطه جلسات زیادی با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها برگزار شده و جمع‌بندی‌های لازم صورت گرفته است. در آخرین جلسه به معاون رییس جمهوری گزارش اصلاحات را ارائه کردیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این اصلاحات به گونه‌ای است که تا خیلی به مردم فشار وارد نشود و در عین حال زیان شرکتها نیز به حداقل برسد.

هادیانفر از برگزاری جلسه با انجمن ریلی خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه ای تهران ۳ تا ۴ هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم آنها می گویند بلیت قطار بیش از حد ارزان است.

وی با تاکید بر این که باید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد، اضافه کرد: شورای عالی ترابری مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت هاست. البته به دلیل مسائل اقتصادی، ستاد تنظیم بازار باید اصلاحات قیمت را تایید و ابلاغ کند.

وی همچنین با اشاره به برنامه توسعه ناوگان اتوبوس اظهار کرد:  سال گذشته فقط ۶ دستگاه اتوبوس بین شهری شماره گذاری شد!

وی یادآور شد: بین وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین ارز واردات اتوبوس مشکلاتی پیش آمده است و فعلا نتیجه ای نگرفته‌ایم.

وی افزود: با تأمین ۱۵۰ میلیون دلار ارز شرایط واردات ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس زیر ۵ سال فراهم می شود که می توانیم از آنها برای اربعین امسال استفاده کنیم.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا