اقتصادی

اقتصاد جهان در بدترین شرایط از زمان رکود بزرگ اقتصادی

رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا و قربانی شدن هزاران نفر به خاطر ابتلای به آن در کنار محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده برای کنترل شیوع این ویروس و به هم ریختن نظام اجتماعی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان منجر شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس ، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد که این صندوق انتظار دارد به دلیل شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهانی بدترین شرایط را از زمان رکود بزرگ اقتصادی تا کنون تجربه کند. 

وی تأکید کرد: بر اساس نتایج تحقیقاتی که قرار است در هفته آینده در قالب گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی منتشر شود، کاملا واضح است که شاهد کاهش شدید رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ خواهیم بود. 

رئیس صندوق بین المللی پول تأکید کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا ساختار اقتصادی و اجتماعی جهان را با سرعت زیادی به هم ریخته و دلیل اصلی آن از دست رفتن جان تعداد زیادی انسان و اعمال محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی در بسیاری از کشورها بوده است. 

جورجیوا افزود: در نشست هفته ‌آینده بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با حضور ۱۸۹ عضو روی این موضوعات تمرکز خواهیم کرد. 

رئیس صندوق بین المللی پول ادامه داد: در حالی که سه ماه پیش چشم انداز رشد اقتصادی جهان مثبت بود، از آن زمان به بعد شرایط به طور کامل منفی شده است. 

موسسه بین المللی امور مالی این صندوق هم که در ماه اکتبر رشد اقتصاد جهانی برای امسال را ۲.۶ درصد مثبت پیش بینی کرده بود، برای نخستین بار پیش بینی خود را تغییر داده و حالا از رشد منفی ۲.۸ درصدی صحبت می‌کند.

جورجیوا، تأکید کرد که شیوع ویرس کرونا به همه کشورها آسیب زده است اما کشورهای فقیر و بازارهای نوظهور با آسیب بیشتری رو به رو هستند. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا