اجتماعی

الزامی بودن حضور مقرری بگیران بیمه بیکاری در دوره‌های مهارت آموزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: در چارچوب تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت تعاون و سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی، افرادی که مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند، ملزم به حضور در دوره‌های مهارت آموزی شدند.

به گزارش روند بازار، خلیل احمد سلامی، اظهار داشت: در چهارچوب تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت تعاون و سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی، افرادی که مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند، ملزم به حضور در دوره‌های مهارت آموزی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: به موجب این تفاهم‌نامه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ملزم شده‌اند مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را که حداقل ۶ ماه از مدت دریافت مقرری بیکاری آنان باقی مانده است، بر اساس سن، جنس، رشته تحصیلی، مهارت و شغل قبلی طبقه‌بندی کرده و متناسب با نیاز بازار کار منطقه و تقاضای کارفرمایان برای نیروی کار، برای گذراندن آموزش‌های مهارتی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنند.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز باید دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین سازمان تأمین‌اجتماعی بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است با اخذ مستندات هزینه‌کرد، هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موضوع این تفاهم‌نامه را از محل اعتبارات بیمه بیکاری هر ۶ ماه یک بار به حساب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واریز کند.

سلامی گفت: بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است که طبق مقررات به بیمه شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت می شود. 

وی افزود: مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از ۳۶ ماه برای افراد مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۷۸۷ نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت می کنند که از این تعداد، ۱۴۰ نفر برای فراگیری آموزش های مهارتی به فنی و حرفه ای معرفی شدند.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا