اقتصادی

انبارها ۳ برابر نیاز کشور از گوشت پر شد

به گفته قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی انبارها پر از گوشت است و هر ایرانی اگر سه برابر معمول هم مصرف کند کاملاً تأمین شده است.

به گزارش روند بازار، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از تأمین گوشت قرمز بیش از ۳ برابر نیاز کشور خبر داد و گفت: مجموع کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تأمین شده و نگرانی وجود ندارد.

به استناد مرکز آمار، سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سالانه بیش از ۱۷.۵ میلیون رأس دام یعنی دو برابر رقم استاندارد روانه کشتارگاه‌ها شد که اثرات آن در سال ۱۴۰۲ به صورت کاهش عرضه و افزایش قیمت دیده شد.

حدود ۷۰ درصد تأمین نهاده دامی وابسته به واردات است که خشکسالی‌های دو سال اخیر فشار کمبود نهاده بر دامداران را بیشتر کرده بود.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی واردات نهاده در سال جاری بهبود پیدا کرده و بیش از یک میلیون تن نهاده در سامانه بازارگاه آماده عرضه است، دامداران هم از کاهش قیمت نهاده نسبت به نرخ مصوب خبر می‌دهند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گوسفندی و گوساله تا پایان ماه رمضان وارد می‌شود. نیاز کشور به واردات سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن است.

منبع
خبرگزاری ایمنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا