اقتصادی

پیش بینی وضعیت بازار گوشت در سال ۱۴۰۳ 

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بر اساس مستندات و با توجه به داشته‌ها و مهم‌تر آسیب‌شناسی گذشته باید نقاط ضعف و اشتباهات چند سال گذشته را پذیرفت و برای آینده صنعت دام برنامه‌ریزی درست داشت.

به گزارش روند بازار، افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در خصوص وضعیت گوشت در سال جدید به مهر گفت: بر اساس آماری که مرکز آمار داده است که مربوط به پاییز است حدود ۴۰ میلیون رأس دام گوسفند در کشور موجود بوده که حدود ۳۰ میلیون رأس دام مولد و ماده بالغ است. اگر شرایط همین گونه پیش برود بر اساس برآورد امروز که به آینده هم می‌توان تعمیم داد چون بر اساس آمار کشتار دام و تولید گوشت داخل نسبت به سال قبل و ماه قبل کاهش یافته شرایط دشواری در حوزه دامپروری خواهیم داشت.

وی افزود: دام دار چون آینده روشنی برای خودش در این شرایط نمی‌بیند و آستانه تاب‌آوری به لحاظ مالی و عملیاتی بین دامداران متفاوت است بخشی تعطیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: برخی امیدوارند جمعیت دام افزایش می‌یابد و وضعیت بهبود می‌یابد. میزان بارندگی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبلش ۳۷ درصد کاهش داشت. این امر تأثیر مستقیم در مراتع دارد. در مناطق نیمه جنوبی شرایط بدتر از نیمه شمالی است و خشکسالی فشار بیشتری می‌آورد.

وی تاکید کرد: بر اساس مستندات و با توجه به داشته‌ها و مهم‌تر آسیب شناسی گذشته باید نقاط ضعف و اشتباهات ۵ تا ۶ سال گذشته را پذیرفت و در ادامه برای آینده برنامه‌ریزی درست داشت.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اظهار کرد: تصمیم گیران کافی است بررسی از وضعیت تولید و بازار گوشت سال گذشته داشته باشند؛ با وجود افزایش واردات تولید کاهش پیدا کرد. برای تأمین امنیت غذایی پایدار باید توجه‌ها متمرکز وضعیت تولید داخل باشد و در ادامه کمبودها با واردات جبران شود.

منبع
خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا