سیاسی

آغاز فرایند انتخابات مجلس از ۱۵ مرداد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از ۱۵ مرداد شروع انتخابات با دستور وزیرکشور آغاز خواهد شد و از ۱۶ مرداد لغایت ۲۲ مرداد، پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس از طریق پنجرۀ واحد وزارت کشور انجام خواهد شد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، محمدرضا غلامرضا روز سه شنبه در وبینار معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی و رؤسای ستادهای انتخابات استانداری‌های سراسر کشور که با هدف ایجاد هماهنگی ستادی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با تاکید بر عنصر جهاد تبیین، از همه دست اندرکاران اجرایی خواست پرچم انتخابات را برافراشته نگاه دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، رمز پیروزی و تدوام نهضت سیدالشهدا را تبیین و روایت‌گری حضرت زینب سلام الله علیها بر شمرد و تاکید کرد: شرط بنیادی برای رفع توطئه‌های بدخواهان نظام در جنگ ترکیبی موجود مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری عرصه تبیین و روایتگری است.

غلامرضا افزود: از روز یکشنبه ۱۵ مرداد شروع انتخابات با دستور وزیر کشور آغاز خواهد شد و از روز دوشنبه ۱۶ مرداد لغایت ۲۲ مرداد، پیش ثبت‌نام متقاضیان از طریق پنجرۀ واحد وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی همچنین از روسای ستادهای انتخابات استانداری‌ها خواست به صورت جدی از ظرفیت استان برای اطلاع رسانی عمومی در رابطه با این مرحله مهم از انتخابات استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی، برگزاری انتخابات مبتنی بر اصول قانونمداری، میانداری، بی طرفانه و عدالت انتخاباتی است، یکی از نکات مثبت قانون جدید انتخابات مجلس را ایجاد فرصت برابر برای نامزدها جهت استفاده از امکانات عمومی برشمرد و برای تحقق اصل عدالت تبلیغاتی در انتخابات پیش رو ابراز امیدواری کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا