کسب و کار

انواع لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت [ مفید و مختصر ] ۱ دقیقه

همانطور که می‌دانید شرکت مایکروسافت تبلت هایی ساخته که هم می‌توانند لپ تاپ باشند و هم تبلت . به این تبلت‌ ها سرفیس می‌گویند که البته لپ تاپ های غیر تبلتی هم دارد که در ادامه معرفی میکنیم . سرفیس ها بسیار سبک هستند چون بدنه‌شان از منیزیم ساخته شده و به همین خاطر برای حمل و نقل بسیار مناسب می‌باشند. آن‌ها انواع گوناگونی دارند که می‌خواهیم در این مقاله انواع لپ تاپ های سرفیس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به سادگی متوجه شوید که کدام سرفیس مناسب شماست ؟

انواع سرفیس های مایکروسافت

انواع سرفیس هایی که مایکروسافت تولید کرده عبارتند از: سرفیس بوک (Surface Book)، سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)، سرفیس پرو (Surface Pro)، سرفیس استودیو (Surface Studio)، سرفیس گو (Surface Go) و سرفیس هاب (Surface Hub). هر یک از این دستگاه‌ها کاربرد متفاوتی دارند و برای شرایط خاصی ساخته شده‌اند که به طور خلاصه بیان‌شان می‌کنیم:

سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)

این سرفیس جزو سرفیس های گران قیمت است اما استوک انها در بازار موجوده که از وارده کننده اصلی یعنی نوژینو با قیمت بسیار پایینتر میتوانید خریداری کنید لپ تاپ سرفیس را . با صفحه کلید سرفیس لپ تاپ خیلی خوب و سریع می‌شود تایپ کرد. پس می‌توان گفت که این سرفیس مناسب کسانی است که سروکار زیادی با صفحه کلید لپ تاپ خو دارند مثل برنامه نویس ها و تولیدکنندگان محتوا. البته مایکروسافت یک سرفیس لپ تاپ ۲ هم ساخته است که امکانات بیشتری دارد و بالطبع گران‌تر است. این سرفیس برای افرادی که بیشتر با لپ تاپ سروکار دارند تا تبلت ساخته شده است.

سرفیس بوک (Surface Book)

اولین لپ تاپ های مایکروسافت که قابلیت جدا سازی صفحه نمایش از کیبورد داشتند با نام سرفیس بوک به بازار آمدند. بنابراین با داشتن یک سرفیس بوک هم یک لپ تاپ دارید و هم یک تبلت. پس از مدتی مایکروسافت اقدام به ساخت سرفیس بوک ۲ کرد و امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربرانش گذاشت. کاربران سرفیس بوک ۲ با داشتن این دستگاه هم یک لپ تاپ، هم یک تبلت و هم یک سرفیس استودیو خواهند داشت!

سرفیس پرو (Surface Pro)

این سرفیس هم بسیار گران قیمت است و برای صفحه نمایش بسیار با کیفیتی دارد. وزن سرفیس پرو ۷۷۱ گرم است و پردازنده‌اش ۴ هسته‌ای می‌باشد. سرفیس پرو ابتدا با ۴ گیگ رم ارائه شد و بعد مدل ۱۶ گیگابایتی‌اش هم آمد. حافظه داخلی‌اش هم می‌تواند از ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت باشد. در حال حاضر سرفیس پرو ۹ در عرضه شده با پردازنده نسل ۱۲ اما در این موقعیت به صرفه ترین سرفیس پرو که پیشنهاد میشه خرید سرفیس پرو ۷ است که از نظر کارایی قدرت و سطح بسیار عالی است با توجه به قیمتی که دارد .

سرفیس گو (Surface Go)

این محصول مایکروسافت نسبت به بقیه محصولات سرفیس ارزان‌تر است. وزنش ۵۲۱ گرم است و صفحه باریکی دارد. صفحه نمایش این سرفیس رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۸۰۰ پیکسل دارد و می‌تواند همزمان لمس ۱۰ انگشت را پشتیبانی کند. به علاوه از فناوری PixelSense با نسبت تصویر ۳:۲ پشتیبانی می‌کند. پردازنده سرفیس گو اینتل پنتیوم Gold 4415Y است که دو هسته با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی دارد. در مورد حافظه و رم هم باید گفت که سرفیس گو در دو مدل با دو حافظه و رم متفاوت با قیمت‌هایی متفاوت عرضه شده: یک مدل ۸ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگ حافظه و یک مدل ۴ گیگابایتی با ۶۴ گیگ حافظه. اگر به دنبال یک سرفیس برای دانشجویان هستید Surface Go یک انتخاب مناسب است چون انگار قلمش را برای نت‌برداری ساخته‌اند!

سرفیس استودیو (Surface Studio)

این سرفیس هم یک کامپیوتر رومیزی عالی است که می‌تواند تبدیل به تبلت هم بشود و یک گزینه عالی برای طراحان  و ادیتورهای ویدئو است. سرفیس استودیو یک صفحه نمایش ۲۸ اینچی دارد که از تکنولوژی PixelSense™ بهره برده است و پردازنده‌ای Core i5 با ۲ گیگابایت رم دارد. البته شما می‌توانید با پرداخت بهای بیشتر سرفیس استودیو را با پردازنده Core i7 هم داشته باشید. البته مایکروسافت سرفیس استودیو ۲ را هم به بازار عرضه کرده است که می‌تواند با دسته کنترلر Xbox One ارتباط بی‌سیم داشته باشد یا صفحه کلید مجازی داشته باشد.

سرفیس هاب (Surface Hub)

این سرفیس هم برای اجرای ویدئو کنفرانس‌ها و جلسات آموزشی استفاده می‌شود چون بر روی یک نمایشگر ۵۵ تا ۸۴ اینچی ارائه می‌شود.

شما با کدام یک از انواع سرفیس‌ های مایکروسافت آشنایی دارید؟ دانسته‌های‌تان را از طریق بخش نظرات سایت با ما و سایر کاربران شریک شوید.

اگر سوالی هم در مورد خرید سرفیس یا هر مشاوره دارید در قسمت کامنت ها بپرسید یا با سرچ کلمه نوژینو در گوگل مشاوران ما را پیدا کنید  .

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا