دانش و فناوری

اپل هدست واقعیت ترکیبی می‌سازد/ قیمت هدست اپل چقدر است؟

پس از ماه‌ها شایعه و حدس و گمان هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل آزمایشات تولید را گذراند. احتمالا هدست واقعیت ترکیبی اواخر امسال به بازار بیاید.

به گزارش روند بازار، پس از ماه‌ها شایعه و حدس و گمان هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل آزمایشات تولید را گذراند. آزمایشات تولید جزئی از اقداماتی بود که با هدف مطابقت این هدست‌ها با استانداردهای اپل انجام شدند. این اخبار از یکی تهیه کنندگان مواد اولیه این هدست‌ها که قرار است اواخر سال میلادی به بازار بیایند، به دست رسیده است.

البته این زمان مورد توافق متخصصان صنعتی نیست. برای مثال بلومبرگ معتقد است به دلیل مشکلات فرآیند طراحی احتمالا این هدست‌ها تا آخر امسال آماده نمی‌شوند. هر چند با وجود اتمام مرحله دوم آزمایشات، احتمالا روند تولید این محصول همانند روند تولید اپل واچ در اولین روزهای خود است. این می‌تواند خبر خوبی برای دوست‌داران این محصول باشد.

موانع احتمالی اپل در تولید هدست واقعیت ترکیبی


مشکلات اپل در تولید این هدست‌ها تنها محدود به طراحی نمی‌شود. همه‌گیری کرونا بر روی زنجیره منابع جهانی تاثیر گذاشته است و هنوز هم اثر آن در تمامی بخش‌ها و علی‌الخصوص بخش تکنولوژِی احساس می‌شود. البته نشانه‌هایی از بهتر شدن اوضاع وجود دارد.

به نقل از digitaltrends، با وجود تمامی این‌ها اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توان انتظار داشت هدست واقعیت ترکیبی اپل اواخر ۲۰۲۲ تا اواسط ۲۰۲۳ به بازار بیاید. احتمالا قیمت این هدست ۳۰۰۰ دلار باشد اما احتمالا بسیار سبک بوده و نمایشگر ۸K دارد و همراه با ویژگی‌های قدرت فوق‌العاده سیلیکون‌های اپل را نیز دارد. طبق شایعات و عادات قبلی نام‌گذاری این کمپانی احتمالا سیستم عامل این هدست realityOS نام دارد.

قرار است امسال اپل محصولات جدید زیادی معرفی کند. از جمله آن‌ها هفت مدل مک‌بوک جدید، آی‌پد پرو جدید و صد البته آیفون ۱۴ هستند.

همزمان با پیشرفت تکنولوژِی و افزایش علاقه دوستداران تکنولوژِ به واقعیت‌های مجازی و افزوده، کمپانی اپل نیز به سمت این تکنولوژی می‌رود. واقعیت مجازی پیش‌تر در صنعت بازی‌های ویدیویی ورود پیدا کرده بود اما اکنون به سمت عمومی‌تر شدن پیش می‌رود. با وجود ورود غول‌های تکنولوژِی دیگری همچون متا به عرصه واقعیت افزوده و مجازی این محصولات بیش از پیش باب می‌شوند.

منبع: تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا