اجتماعی

٣ هزار فضاى پارک خودرو در پایتخت ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر تهران گفت: در مناطق مختلف تهران حدود ٣ هزار فضا براى پارک خودرو‌ها در دست ساخت است.

به گزارش روند بازار، سیدجعفر تشکرى هاشمى، رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به حضور بیش از حد خودروها در سطح شهر تهران و ظرفیت کم پارکینگ در معابر، اظهار کرد: متاسفانه پلیس راهور و برخى همکاران ما در شوراى شهر بارها اعلام کردند که پایتخت ظرفیت این حجم از خودرو را ندارد و این خودروها با مشکل جاى پارک روبرو هستند؛ پارکینگ هاى فعلى هم تعدادشان کافى نیست و به یک معضل تبدیل شده است.

وى تاکید کرد: ساخت تعدادى پارکینگ عمومى جدید در تهران در حال انجام است و همچنین با توجه به یکى از مصوبه هاى شورا در مناطق مختلف تهران حدود ٣ هزار فضا براى پارک خودروها در دست ساخت است یعنى ٣ هزار فضا و مکان براى پارک خودروها اضافه مى‌شود که اقدام موثر و مفیدى است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر تهران بیان کرد: اما متاسفانه باید گفت که حتى اگر پارکینگ هم در تهران احداث شود و یا جاى پارک جدید هم براى خودروها لحاظ شود، باز هم ترافیک پایتخت رفع نمى شود و تنها راهکار این مشکل توسعه حمل و نقل عمومى و هوشمندسازى شبکه ها و معابر شهرى است.

تشکرى هاشمى یادآور شد: ما به تحول عظیم در حوزه حمل و نقل عمومى نیاز داریم و مشکلمان با اقدامات چنین مدلى حل نخواهد شد، باید فکرى اساسى کرد تا حمل و نقل شهرى نفس تازه‌اى بکشد و مردم رضایت کامل داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر تهران خاطرنشان کرد: مسئله مهم در پارکینگ هاى تهران، وجود سیستم اطفاء حریق و ایمنى است که باید تمامى پارکینگ‌ها به آن مجهز باشند، اگر مالک پارکینگ عمومى این کار را انجام نداده جرم است و هرچه سریعتر باید به سیستم ایمنى تجهیز شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا