بورس

بازدهی بورس در هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ / بازار سهام به روند نزولی بازگشت

بررسی معاملات بازار سهام در هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، با کاهش ارزش معاملات و افزایش عرضه، شاخص‌های بورسی با کاهش حدود ۱.۷ درصدی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش روند بازار، بازار سهام در دو هفته گذشته با افزایش عرضه و کاهش ارزش معاملات روبه‌رو شد و همین موضوع شاخص‌های بورسی را وارد روند نزولی کرد. به طوری که هر دو نماگر بورس در پنج روز کاری این هفته کاهش ارتفاع داشتند.

نگاهی به روند معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل بورس طی این پنج روز معاملاتی با کاهش ۱.۷ درصدی از تراز دو میلیون و ۳۰۳ هزار واحد در پایان بورس هفته گذشته به دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز ۱.۶۹ درصد کاهش ارتفاع داد و از ۷۶۳ هزار واحد به ۷۵۰ هزار واحد رسیده است.

همچنین لازم به ذکر است بازار سهام طی این هفته به طور میانگین هفت میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل سه هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان رقم زد. تراز پول حقیقی نیز در هفته دوم اردیبهشت منفی بود؛ به طوری که طی پنج روز کاری ۶۴۸ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج شده است.

بورس هفته دوم اردیبهشت در یک نگاه

بررسی معاملات بازار سهام در این هفته نشان می‌دهد، شاخص کل در روز ابتدایی هفته با رشد حداقلی کار خود را آغاز کرد. شاخص هم‌وزن نیز در این روز حدود ۰.۱۷ درصد افزایش ارتفاع داد. در یکشنبه اما فشار عرضه بالا گرفت و هر دو نماگر بورس نزولی بودند. به طوری که شاخص کل ۰.۸۷ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۹۸ درصد پایین آمدند.

معاملات دوشنبه نیز در همین جهت بود اما نزول شاخص‌ها با شدت کمتری اتفاق افتاد. به طوری که شاخص کل ۰.۱۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۰۹ درصد پایین آمدند. همچنین معاملات سه‌شنبه نیز به طوری بسته شد که شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب ۰.۵۴ درصد و ۰.۸ درصد کاهش داشتند. در روز پایانی هفته اما مسیر شاخص‌ کل و هم‌وزن جدا شد؛ به نحوی که شاخص کل ۰.۱۷ درصد افزایش و شاخص‌ هم‌وزن ۰.۰۱ درصد افزایش داشتند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا