اقتصادیبورس

تأمین سیمان و فولاد ارزان برای ساخت مسکن

امروز سخنگوی دولت از تامین سیمان و فولاد برای ساخت مسکن توسط بورس کالا خبر داد و از طرف دیگر وزیر اقتصاد از توافق با عربستان برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی خبر داد.

به گزارش روند بازار، حیاط دولت دیروز پر از اخبار اقتصادی بود. اعضای کابینه سیزدهم، دیروز در نشست هیأت وزیران در حیاط دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند، در این میان وزن اخبار اقتصادی بیشتر از سایر اخبار بود. از یک طرف سخنگوی دولت از تامین سیمان و فولاد برای ساخت مسکن توسط بورس کالا خبر داد و از طرف دیگر وزیر اقتصاد از توافق با عربستان برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی خبر داد.

تامین سیمان و فولاد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: بورس کالا مکلف شد فولاد و سیمان را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تامین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا کنترل بسیار خوبی بر مصالح ساختمانی مسکن حمایتی انجام شود.

مذاکره با عربستان

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: در مذاکره با مقامات عربستان سعودی، ۵پیشنهاد مشخص ازجمله افزایش سطح تبادلات تجاری، تسهیل رفت‌وآمد تجار و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ۲کشور را مطرح کردم که مورد موافقت همتای سعودی قرار گرفت.

ترانزیت جاده ای

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی‌ گفت: بعد از رشد ۵۸درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال۱۴۰۲، تا ۲۶ اردیبهشت امسال رشد ترانزیت نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۵۵درصد است. امیدوارم امسال رکورد دیگری در ترانزیت کشور رقم بزنیم.

خط انتقال فرآوره نفتی

جواد اوجی، وزیر نفت با اعلام اینکه خط لوله فرآورده نفتی از تبریز، خوی تا ارومیه به طول ۲۲۲کیلومتر آماده بهره‌برداری است گفت: از این طریق، بنزین، نفت گاز و نفت کوره را به راحتی انتقال می‌دهیم و مانع تردد تانکرهای نفتکش خواهیم شد.

نرخ بیکاری

صولت مرتضوی، وزیر کار با اعلام اینکه نرخ بیکاری ۷-۸ استان کشور زیر یک‌درصد است، افزود: این اتفاق یک رکورد تاریخی است و شرط کافی برای حفظ کردن این رکود، ادامه همین روندی است که در دولت اتخاذ شده است.

معامله سکه

محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت گفت: تاکنون بیش از ۸۴۶هزار سکه طلا در سامانه جامع تجارت معامله شده است. در ماه‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر در معاملات شمش طلا، سکه بهارآزادی و غیره بودیم.

تامین گوشت قرمز

محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر به اندازه نیاز کشور تولید گوشت قرمز نداریم، گفت: امسال برنامه‌هایی درخصوص افزایش تولید گوشت قرمز پیش‌بینی کردیم.

منبع
همشهری آنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا