بورس

بازدهی هفتگی بورس در هفته اول اسفند / بازار سهام از ریل خارج شد

بازدهی هفتگی شاخص‌های کل و هم‌وزن در نخستین هفته اسفندماه منفی بود. میانگین ارزش معاملات خرد در چهار روز معاملاتی هفته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و متوسط حجم معاملات خرد هم به طور روزانه روی رقم ۶.۴ میلیارد برگه سهم قرار گرفت.

به گزارش روند بازار، بازار سهام اگرچه در آخرین روز معاملاتی هفته نخست اسفند، مثبت شد اما به طور کلی، بازدهی منفی ثبت کرد. در این هفته همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به ۳.۵ همت رسید و حجم معاملات خرد نیز ۶.۴ میلیارد برگه سهم در مقیاس متوسط روزانه بود.

این هفته هم تراز ورود و خروج پول حقیقی در سهام منفی بود و منجر به خروج ۸۵۱ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی شد. این در حالی بود که شاخص کل در این هفته نیز با وجود رشد روز چهارشنبه، بازدهی منفی ۰.۷۷ درصدی ثبت کرد و شاخص هم‌وزن نیز با ثبت وضعیت بدتری نسبت به شاخص کل، ۱.۷۵ درصد عقب نشست.

گفتنی است معاملات هفته اول اسفند در بازار سهام، تحت تاثیر انتشار اوراق سپرده با سود ۳۰ درصدی قرار داشت. در همین حال، افزایش قیمت دلار در طول هفته، دوباره بازارهای ارز و طلا را برای معامله‌گران جذاب کرد تا خروج پول حقیقی از سهام و صندوق‌های درآمد ثابت به نفع دلار و سکه رقم بخورد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا