کسب و کار

با چه روش‌هایی می‌توان قبل خرید بیت کوین آن را تحلیل کرد؟

بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در سال‌های پیش‌رو رشد صعودی داشته باشد. باوجوداین توجه به نوسانات آن و تحلیل بیت کوین در هر زمانی مهم تلقی شده و ارزش بسیاری دارد. تحلیل به معنای تجزیه‌ی دقیق و ردیابی ارزش یک ارز دیجیتال است. به‌طورکلی از دیرباز اساس اصلی بازارهای مالی، سرمایه‌گذاری و کسب سود حتی در زمان نوسانات بوده‌است. به همین دلیل آشنایی با روش‌های تحلیل خالی از لطف نبوده و علاوه‌بر آگاهی بیشتر سرمایه‌گذاران، کمک می‌کند که آن‌ها تصمیمات بهتری در معاملات خود اتخاذ کنند. افت و خیز قیمت‌ها یک امر طبیعی است و ممکن است چه در بازارهای مالی سنتی و چه در شکل پیشرفته‌ی آن مانند بورس اوراق بهادار، به مانند بازار ارز دیجیتال رخ می‌دهد. در این میان مسئله مهم، نحوه‌ی مدیریت و عملکرد خوب برای جلوگیری از ضرر و کاهش سرمایه است. در ادامه‌ی مقاله جهت بررسی دقیق‌تر روش‌های اصولی برای تحلیل بیت کوین قبل از اقدام به خرید آن با ما همراه باشید.

روش‌های اصولی تحلیل بیت کوین

روش‌های متنوعی جهت تحلیل این ارز دیجیتال محبوب وجود دارد. بهتر است فعالان بازار با همگی این روش‌ها آشنا بوده و آن‌ها را به‌کار بگیرند تا با کاهش ریسک معاملات، فرصت مناسب جهت ورود یا خروج از بازار ایجاد شود. در ادامه به معرفی انواع روش‌های تحلیل بیت کوین، قیمت خرید بیت کوین و نوسانات قیمت این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت:

تحلیل تکنیکال

استفاده از برخی داده‌های واقعی در دنیای کریپتوکارنسی برای پیش‌بینی آینده‌ی بازار ضروری است. به عبارت دیگر دنیای ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده است و سرمایه‌گذاران برای عبور از این پیچ‌وخم‌ها بدون از دست دادن سرمایه، باید دانش خود را نسبت‌به این موارد دوچندان کرده و با اطلاعات لازم اقدام به خرید بیت کوین کنند. یکی از مهم‌ترین تجارب که البته در بازار یک امر عادی و طبیعی است، وجود نوسان در قیمت‌ بیت کوین است.

نوسانات گاهی بالا بوده و با شدت خود سبب نگرانی کاربران می‌شوند، زیرا قیمت بیت کوین به سرعت و در عرض چند ثانیه بالا و پایین می‌شود. این نوسان سبب افزایش یا کاهش سرمایه‌ی افراد خواهد شد. به همین دلیل تأکید می‌شود که با تسلط بر تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی‌های ناشی از آن، تا حد امکان ریسک ضرر ناشی از نوسانات را کاهش داده و معامله را در جهت موفقیت پیش ببرید.

اغلب سرمایه‌گذاران از آنالیز تکنیکال در بسیاری از بازارهای سنتی مانند سهام، فارکس، کالا و معاملات فیوچرز نیز استفاده می‌کنند. برای پاسخ به این سؤال که دلیل اهمیت این تکنیکال چیست؟ باید گفت که تحلیل‌گران معتقد هستند که آشنایی عمیق و بررسی دقیق آن قطعاً موفقیت در این مسیر را در بر خواهد داشت، چراکه معمولاً ترندها از یک الگوی تکرارشونده‌ی تاریخی پیروی می‌کنند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل فاندامنتال

ازآن‌جایی‌که بازار ارزهای دیجیتال فناوری‌محور بوده و مداوم نوآوری‌های بسیاری در آن راه پیدا می‌کند، طبیعی است که روش‌های متنوعی نیز جهت بررسی وجود داشته باشد. یکی دیگر از روش‌های تحلیل بیت کوین، روش فاندامنتال است که تمرکز اصلی آن، تعیین ارزش ذاتی ارز دیجیتال است. این به آن معناست که ارز دیجیتال موردنظر به هیچ عنوان نباید بیشتر یا کمتر از ارزش واقعی خود ارزش‌گذاری شده باشد. در صورت مواجه با نوسانات و پس از مقایسه با قیمت بیت کوین در زمان فعلی، اقدامات و تصمیمات لازم از طرف سرمایه‌گذاران اتخاذ می‌شود.

تحلیل سنتیمنتال

این روش نیز یک روش آنالیز بازار مالی است و نوعی تحلیل نوین است که رفتارشناسی یا روان‌شناسی فعالان بازار و همچنین خود بازار را زیرنظر دارد. با بررسی رویدادهای بازارهای مالی، نوع گرایش کاربران بازار نشان داده خواهد شد. به عبارت دیگر استفاده از این روش تحلیل بیت کوین یک روش ساده برای پی بردن و سنجش احساسات تریدرها محسوب می‌شود. کاربران با استفاده از این اطلاعات، به موضع تریدرها در قبال بازار مطلع می‌شوند و در این راستا تصمیمات بهتری می‌گیرند.

برای بیان بهتر عملکرد این احساس می‌توان به یک نمونه ساده مانند ترند شدن برخی موضوعات در فضای مجازی استفاده کرد. در این حالت اگر قیمت‌ها رشد بالایی داشته باشند یا به عبارتی قیمت سرمایه یک کاربر از نقاط بازگشتی به حالت گاوی دربیاید، قطعاً بهترین زمان برای خرید است. اما اگر این رشد به حالت خرسی دربیاید، نشانه‌های شکست نمایان شده و اکثر سرمایه‌گذاران در این زمان اقدام به فروش دارایی خود می‌کنند. توجه به احساسات در چنین نوساناتی می‌تواند نقش مهمی را ایجاد کند، اما باید در نظر داشت که به‌کار گرفتن احساسات همیشه با رویکرد مثبت روبه‌رو نیست و چنانچه سرمایه‌گذاران بدون داشتن اطلاعات و تنها با تکیه به این موارد اقدام به خرید و فروش ارزها کنند، احتمال شکست وجود دارد.

تحلیل سنتیمنتال

بیت کوین؛ پرطرفدارترین ارز دیجیتال

در این مقاله به بررسی روش‌های تحلیل قیمت بیت کوین به‌عنوان ارز دیجیتال برتر پرداختیم. آشنایی با این روش‌های اصولی بسیار کاربردی و مهم است؛ به‌طوری‌که و با دانش بیشتر کاربران و عملکرد صحیح، سرمایه‌ی آن‌ها از هرگونه خطر حفظ می‌شود. درواقع هدف کلیه‌ی روش‌های آموزش داده شده، انجام معاملات به‌صورت کاملاً سودآور است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات در این زمینه پرداخته و به این نوع سرمایه‌گذاری رو آورده‌اند. شایان ذکر است که چنانچه شما در ردیف افرادی هستید که تمایل دارید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، حتماً باید با روش‌های تحلیل و بررسی آن‌ها مانند تحلیل بیت کوین نیز آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت در این مسیر موفق نبوده و خیلی زود با یک شکست بزرگ از این سرمایه‌گذاری زده می‌شوید.

مطالب ذکرشده نیز تنها در جهت آشنایی علاقه‌مندان با روش‌های مختلف تحلیل ارائه شده‌است و هیچ‌گونه تبلیغی مبنی بر خرید ارز دیجیتال نام برده نیست، زیرا هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود تا از بروز خطاهای احتمالی و ایجاد ضرر جلوگیری به‌عمل آید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا