اقتصادیکسب و کار

چرا باید استیبل کوین بخریم؟ با وجود ثابت بودن قیمت این ارزهای پایدار

اگر بخواهیم به صورت خلاصه استیبل کوین ها را توصیف کنیم، باید بگوییم که این رمزارزها دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد در کنار ثبات قیمتی ارزهای فیات هستند. این ارزها، عمدتا به عنوان یک پل ارتباطی بین بازار کریپتوکارنسی و بازار دارایی‌های فیات شناخته می‌شوند.

استیبل کوین‌ها تقریبا به اهدافی که توسط توسعه‌دهندگان خود تعریف شده است، دست یافته‌اند و موفق شده‌اند ویژگی‌هایی مانند غیرمتمرکز بودن، ناشناس بودن و سرعت بالای نقل و انتقالات را حفظ کنند و به همراه آن‌ها ثبات قیمتی دارایی‌های فیات را نیز داشته باشند.

با ورود به سال ۲۰۲۳، علاقه‌ی سرمایه‌گذاران و فعالان بازار به استفاده از استیبل کوین‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یافت. ارزش بازار این ارزهای پایدار در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. بسیاری از کارشناسان باور دارند که هنوز ظرفیت استفاده از استیبل کوین‌ها به خوبی درک نشده است و آن‌ها را به عنوان یک پل ارتباطی برای کسب و کارهای در حال رشد می‌شناسند.

چرا استیبل کوین های برای کسب و کارهای جهانی مهم هستند؟

وقتی در سال ۲۰۱۰ مفهوم استفاده از بازارهای مالی دیجیتال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در چارچوب یک صرافی ارز دیجیتال برای اولین بار مطرح شد، کسب و کارهای مختلف به سرعت برای سرمایه‌گذاری در این حوزه روی آوردند. ویژگی‌های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال می‌توانند بسیاری از مشکلات کسب و کارهای جزئی و کوچک در بازارهای جهانی را حل کنند.

اما استفاده از ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات قیمتی شدید برای کسب‌وکارهای کوچک چندان قابل اعتماد نبود. به همین دلیل توسعه‌دهندگان شروع به طراحی ایده‌ای جدید کردند که هم ویژگی‌های منحصر به‌فرد ارزهای دیجیتال را داشته باشد و هم از ویژگی‌های ارزهای با ثبات فیات بهره‌مند باشد. در واقع، استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که می‌توانند تبادلات برون‌مرزی را بدون درگیر شدن با سیکل‌های اداری برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم کنند.

در ادامه به برخی از ویژگی‌های بسیار کاربردی استیبل کوین‌ها خواهیم پرداخت:

فواید استیبل کوین ها برای کسب و کارهای تجاری

 حالا که درباره‌ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال صحبت می‌شود، اکثراً به معاملات تریدرها در بازارهای مالی اشاره می‌شود. اما در مورد ارزهای دیجیتال، به ویژه استیبل کوین‌ها، باید توجه کرد که با توجه به ثبات قیمتی که دارند، اغلب گزینه‌ی جذابی برای تریدرهای بازارهای مالی نیستند. در واقع، استیبل کوین‌ها بیشتر برای استفاده کسب و کارهای تجاری مفید هستند.

برخلاف تریدرها، شرکت‌ها و کسب و کارهای تجاری برای پیشرفت کار خود به دنبال ارزهایی با نوسانات کمتر هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از ارزی استفاده کنند که ثبات قیمتی آن‌ها به آن‌ها شرایط پیش‌بینی و برنامه‌ریزی مالی را فراهم کند.

ارزهای دیجیتالی مانند تتر، پگ‌گولد، دای، یو‌اس‌دی کوین و بایننس کوین همگی جز استیبل کوین‌های برتر بازار کریپتوکارنسی هستند. تتر، با داشتن رتبه‌ی سوم از نظر ارزش بازار در بازار کریپتوکارنسی، محبوب‌ترین استیبل کوین بازار است. برای خرید تتر، می‌توانید به همه‌ی صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

 فارغ از محدودیت های مرزی

 دقیقاً مهمترین دلیلی که کسب و کارهای کوچک به سراغ ارزهای دیجیتال و خصوصاً استیبل کوین‌ها(https://nipoto.com/mag/top-4-stablecoins-in-2024/) می‌روند، همین ویژگی بسیار مهم است. ارزهای دیجیتال به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، تبادلات ارزی خود را انجام دهند. در حالی که استفاده از ارزهای فیات نیازمند طی شدن برخی دوره‌های زمانی است، انتقال سرمایه از طریق ارزهای دیجیتال فقط در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

طولانی شدن و زمان‌بر بودن فرآیند تبادلات مالی برای کسب و کارهای بزرگ مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، زیرا اغلب این شرکت‌ها دارای اعتبارات مالی بین مشتریان خود هستند و روابط بین‌المللی قوی‌ای دارند که تاخیر در دریافت پول، فعالیت‌های شرکت را با اختلال مواجه نمی‌کند. اما برعکس، این تاخیر و اختلال می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک منجر به حذف آنها از چرخه‌های اقتصادی شود.

کسب و کارهای کوچک معمولاً با بودجه‌ی محدودی وارد فعالیت در بازارهای جهانی می‌شوند و برای آن‌ها مهم است که فرایند پرداخت سریع و بدون درگیری با قوانین اداری انجام شود. برای مثال، تصور کنید شما صاحب یک کسب و کار و یک تجارت تولیدی یا خدماتی هستید و برای مبادلات با کشورهای دیگر و یا حتی یک قاره‌ی دیگر نیازی به تبدیل واحد پول‌های ملی ندارید. در این شرایط، استفاده از یک استیبل کوین مورد قبول دو طرف، شما را قادر می‌سازد تا در عرض چند ثانیه یا حداکثر چند دقیقه، ارزش مورد نظر خود را مبادله کنید. این سرعت در تبادل دارایی‌های مالی به معنای دریافت سریع‌تر پول، راه‌اندازی سریع‌تر تولید بیشتر، پرداخت حقوق بهتر و در نهایت افزایش راندمان کاری و سودآوری است.

 سرعت پردازش فوق العاده

 هرچه از سرعت دنیای دیجیتالی ارزهای دیجیتال گفتیم یک جنبه‌ی داستان است.  وقتی از سرعت تبادل ارزش با استیبل کوین ها صحبت میکنیم باید به این نکته اشاره کنیم که سرعت انجام تراکنش استیبل کوین ها از ارزهای دیجیتال دیگر نیز فوق العاده بیشتر است. همه با این نظر موافقند که وقت طلا است و صرفه جویی در زمان خصوصا در فرایند تبادلات مالی بسیار با اهمیت است.

کاهش چشمگیر کارمزد تراکنش های مالی

استفاده از ارزهای فیات، به دلیل واسطه‌های مالی که برای انجام تراکنش‌ها وجود دارد، همواره با هزینه‌های بالایی همچون کارمزد یا هزینه‌های خدمات همراه بوده است. اما استفاده از استیبل کوین‌ها، به علت حذف واسطه‌های مالی از فرآیند انتقال، منجر به کاهش چشمگیری در هزینه‌های کارمزد شده و شما تنها باید کارمزد تراکنش شبکه بلاکچین را پرداخت کنید. این به این معناست که شما مستقیماً با طریقه‌ی دیجیتال و بدون واسطه ارزش را انتقال می‌دهید، که این موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در فرآیند تراکنش می‌شود.

استیبل کوین

ایجاد شرایط مناسب سرمایه گذاری

برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید، اغلب صاحبان ایده و توسعه‌دهندگان به سرمایه‌گذاری یک یا چند نفر ثالث نیاز دارند. اما استفاده از استیبل کوین‌ها به صورت چشم‌گیری شرایط جذب این سرمایه‌گذاری‌ها را بهبود می‌بخشد. با استفاده از استیبل کوین‌ها، حتی می‌توانید سرمایه‌های خارجی را نیز جذب کنید. این واقعیت که استیبل کوین‌ها دارای ثبات قیمتی هستند، باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به راحتی به این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند، زیرا مخاطره نسبت به نوسانات بازار به حداقل می‌رسد. به علاوه، استفاده از استیبل کوین‌ها می‌تواند فرآیند جذب سرمایه‌گذاری‌ها را ساده‌تر و کارا‌تر کند، زیرا تبادل آنها با ارزش ثابت است و از نظر سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی‌پذیرتر است.

 حرف آخر

 استفاده از استیبل کوین‌ها، هر چند با فواید بسیاری همراه است، اما باید به این نکته توجه داشت که اعتبار یک استیبل کوین تا زمانی حفظ می‌شود که شرکت پشتیبان و توسعه‌دهنده آن دارای دارایی‌های دیگر مانند دلار آمریکا یا طلا باشند و ارزش ثابت آن را حفظ کنند. به عنوان مثال، شرکت تتر همیشه اعلام کرده که هر توکن تتر که در گردش است، معادل یک دلار آمریکا سرمایهٔ ذخیره شده دارد.

صنعت ارزهای دیجیتال و به‌طور خاص استیبل کوین‌ها هنوز پتانسیل بزرگی برای پیشرفت دارند. اگرچه یکی از دلایلی که ارزهای دیجیتال محبوبیت دارند، ناشناس بودن و غیر متمرکز بودن آنهاست، اما ایجاد یک سری قوانین برای شرکت‌های پشتیبان این ارزهای دیجیتال ممکن است باعث شود تا این شرکت‌ها ملزم به ارائه گزارشات معتبر درباره دارایی‌های خود شوند و این می‌تواند به افزایش اعتماد به این دارایی‌ها کمک کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا