دانش و فناوریعکس و فیلم

با کفش‌ رباتیک مون واکر «روی ماه راه بروید»

کفش‌ رباتیک Moonwalker X(مون واکر ایکس) راه‌رفتن‌های مداوم و طاقت‌فرسا را به فعالیتی بسیار آسان تبدیل می‌کند.

براساس بیانیه‌ی رسمی Shift Robotics، این شرکت محصول جدید خود با نام Moonwalker X را در همایش CES 2024 به‌نمایش خواهد گذاشت. این محصول با نام جالبی که دارد (به‌معنی ماه‌پیما)، نوعی کفش رباتیک شبیه‌ به کفش‌های اسکیت و برای راه‌رفتن‌های طولانی طراحی شده است.

خبر طراحی کفش رباتیک مون واکر ایکس Moonwalker X در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر و آبان ۱۴۰۱) از طریق پویش کیک‌استارتر منتشر شد و سروصدای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به‌راه انداخت.

هر جفت کفش رباتیک Moonwalker X در زمان معرفی اولیه وزنی نزدیک به ۳٫۶۲ کیلوگرم داشت که حالا به حدود ۲٫۷۲ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است و در اندازه‌های کوچک نیز فروخته می‌شود.

مصرف‌کنندگان اصلی کفش‌ رباتیک مون واکر ایکس، بیشتر افرادی هستند که در محیط‌های انبار و صنعت حمل‌ونقل حضور دارند و پیاده‌روی و ایستادن‌های طولانی‌مدت، یکی از مشکلات اجتناب‌ناپذیر موقعیت شغلی آن‌ها است.

قیمت کفش‌ مون‌واکر ایکس در زمان معرفی اولیه حدود ۱٬۴۰۰ دلار بود؛ اما ممکن است که در زمان معرفی کامل در نمایشگاه CES، قیمت آن تغییر کند.

«مون واکر» نخستین وسیله حرکتی است که به کاربر اجازه می دهد با سرعت دویدن، راه برود. این گجت پوشیدنی «سریع ترین کفش دنیا» لقب گرفته است. بنابراین با این نوع کفش می توانید مسافت بیشتری را طی کنید.

نمایشگاه CES 2024 از دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده آغاز می‌شود. در این همایش بزرگ، شاهد رونمایی مدل‌های جدید تلویزیون سامسونگ، تلویزیون ال جی، ماشین لباس شویی و بسیاری از محصولات دیگر خواهیم بود.

منبع
زومیت

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا