برترین برند برق و الکتریکی در بازار ایران

یکی از مهمترین اجزای یک ساختمان ، سیستم الکتریکی و برق کشی آن است. برای اینکه یک سیستم برقی مناسب و قابل اعتماد در ساختمان خود داشته باشیم ، باید به سراغ برند ها و محصولات باکیفست بگردم. محصولات الکتریکی ویرا و کلید و پریز لگراند ، یکی از با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های لوله برق و اتصالات هستند. این لوله ها و اتصالات ، انواع و اقسام گوناگونی داشته و هر یک ویژگی های خاصی دارند. اگر‌ برای خانه و ساختمان خود ، به دنبال بهترین محصولات برقی می گردید ؛ پیشنهاد می کنیم که به وب سایت فروشگاه برق نت (barghnet.com) مراجعه کرده و محصولاتی درجه یک‌‌ را برای خود خریداری نمایید.

لوله برق و اتصالات از چه اجزایی تشکیل شده اند ؟

لوله های برق از جنس فلزی ، پلاستیکی یا فیبری هستند که برای محافظت از کابل ها و سیم های برق طراحی شده اند. این محصولات تقریباً در هر موسسات مسکونی و تجاری استفاده می شوند ؛ به ویژه برای سیم کشی هایی که یا در معرض دید هستند و یا در فضای باز نصب می شوند. لوله های برق و اتصالات محصولاتی ایمن هستند و باید مواد ، اندازه و اتصالات را بر اساس محیط نصب و نوع سیم کشی آن انتخاب کنید. اتصالات ، برای اتصال لوله‌ ها به جعبه‌ ها  و یا محفظه‌ هایی با اندازه‌ های مختلف مورد نیاز است. همچنین تسمه‌ ها و گیره‌ هایی وجود دارد که برای پشتیبانی اضافی از مجرا ها و محکم نگه داشتن آنها استفاده می‌ شود.

انواع مدل های لوله های برق

یکی از متداول ترین لوله های مورد استفاده در موسسات تجاری هستند. معمولاً سخت ترین و ضخیم ترین دیواره ها را دارند که از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم پوشیده شده اند ؛ بنابراین محافظی عالی در برابر ضربه ، آسیب و بریدگی دارند. علاوه بر این ، با پوشش های مختلف برای جلوگیری از خوردگی در دسترس هستند و می توانند در اکثر شرایط در قسمت های داخلی و خارجی خانه ؛ حتی به عنوان هادی اتصال به زمین ، استفاده شوند. با این حال سنگین هستند و به سختی خم می شوند. از لحاظ قیمتی نیز گران تر از بقیه جنس ها می باشد.

 این لوله ها تا حد زیادی متداول ترین لوله های مورد استفاده هستند. EMT ها معمولاً «دیواره نازک» نامیده می شوند ، زیرا دیواره بسیار نازک تری نسبت به RMC ها دارند ؛ به همین دلیل است که نباید در مکان هایی که احتمال وجود خطر های بزرگ وجود دارد ، استفاده شوند. این محصولات همچنین در فولاد گالوانیزه و با پوشش مقاوم در برابر زنگ موجود تولید می شوند و می توانند در اکثر سازه های داخلی و خارجی ؛ به عنوان هادی ، استفاده شوند. این لوله ها بسیار سبک تر بوده و به راحتی خم می شوند. اتصالات EMT ، به راحتی در دسترس بوده و بسیار ارزان هستند.

معمولاً تحت عنوان مجراهای “گرین فیلد” یا “فلکس” شناخته می شوند. این محصولات از نوارهای فلزی مارپیچی ساخته و به هم متصل می شوند. اغلب برای چند متر آخر سیم کشی استفاده می شوند ؛ جایی که سیستم های مجرای معمولی برای مانور و خاتمه دشوار است. یکی دیگر از مزایای بزرگ FMC ها ، توانایی آن ها در جذب ارتعاشات و امکان حرکت است ؛ بنابراین اغلب برای سیم کشی پمپ ها ، موتور ها و تجهیزات تولیدی استفاده می شود. نکته منفی این است که آنها محافظت زیادی در برابر ضربه و خوردگی ارائه نمی دهند و نمی توان آن ها را در فضای باز یا مدفون ، جاسازی کرد.

 به آنها «مایع محفوظ» نیز می‌گویند و به همان روشی که FMC‌ ها ساخته می‌شوند ، تولید می‌شوند. با این تفاوت که LFMC‌ ها یک پوشش بیرونی غیرفلزی دارند که ضد آب می باشد و در برابر ترک‌ خوردگی در معرض نور خورشید مقاوم است. این محافظ اضافی از پوشش خود در برابر اکثر محدودیت های FMC غلبه می کند ؛ بنابراین می توان از آنها در فضای باز و در شرایط مرطوب نیز استفاده کرد ؛ مشروط بر اینکه آب و رطوبت از اتصالات انتهایی وارد نشود. این محصولات در برابر آسیب فیزیکی آسیب پذیر بوده و نباید در معرض تنش قرار گیرند و یا در بتن محصور شوند.

این لوله عل نوعی مجرای فلزی بوده و در کاربردهای تجاری و صنعتی نیز رایج هستند. از آنجایی که آلومینیوم به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند ؛ لوله های آلومینیومی نیز در مکان هایی که در معرض مقادیر زیادی آب یا مواد خورنده قرار می گیرند ، ترجیح داده می شوند. با این حال ، این لوله ها به ویژه در برابر بتن آسیب پذیر هستند ؛ زیرا فلز به آن واکنش نشان می دهد. اما اگر نیاز به جاسازی در بتن باشد ، می توان آن ها را با پوشش های خاصی مورد استفاده قرار داد.

کیفیت کلید و پریز های لگراند

لگراند یکی از معتبرترین برند های تولیدی قطعات الکتریکی می باشد. محصولات تولیدی این برند از نظر کیفیت ، سطح بالایی داشته و جز مرغوبترین اجناس موجود در بازار به شمار می روند. اگر قصد تهیه کلید و پریز لگراند را دارید ، پیشنهاد می کنیم که به وب سایت فروشگاه اینترنتی برق نت ، به نشانی (barghnet.com) سر بزنید و محصولات خود را خریداری نمایید.

خروج از نسخه موبایل