کسب و کار

بهترین بروکر برای حساب سنتی: چه نکاتی را باید در انتخاب رعایت کنیم؟!

معاملات بازارهای مالی شامل خریدوفروش ارزهای جهانی، سهام‌های بین‌المللی و کالاها است که توسط بروکرها ارائه می‌شوند. بروکرها به‌عنوان رابط بین معامله‌گر و بازار مالی عمل می‌کنند. در واقع معامله‌گران از هرگوشه جهان از طریق بروکرها می‌توانند معاملات خود را در سطح جهانی، سریع و آسان انجام دهند. کارگزاری‌ها برای مشتریان خود حساب‌های متنوعی ارائه می‌دهند تا با هر میزان سرمایه بتوانند ترید کنند. در میان حساب‌های کارگزاری، حساب سنتی یکی از بهترین حساب‌ها برای معامله با سرمایه کم محسوب می‌شود. در این مقاله، بهترین بروکر برای حساب سنتی و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

حساب سنتی چیست؟

در سال ۲۰۰۶، شرکت LiteForex اولین شرکت در جهان بود که اکانت‌های سنت را ارائه کرد. حساب سنت (Cent) به‌حسابی گفته می‌شود که بروکرها برای مشتریان مبتدی با سرمایه کم ارائه می‌دهند. حساب سنتی که به آن حساب میکرو نیز می‌گویند، یک حساب معاملاتی محبوب بین تریدرهای تازه‌کار است که صرفا جهت یادگیری معامله‌گری در فضای واقعی معاملات کاربرد دارد. دلیل ایجاد چنین حسابی از طرف بروکرها بیشتر ایجاد فرصت برای کسانی است که سرمایه کمی دارند و می‌خواهند با بازارهای مالی آشنا شوند.

حساب‌های ریل در بروکر، به سه نوع میکرو یا سنتی، مینی و استاندارد تقسیم می‌شود. هر کدام از این حساب‌ها به دلیل حداقل واریزی برای تعدادی از معامله‌گران مناسب است و افراد مبتدی را نیز به حضور در بازارهای مالی ترغیب می‌کنند. در واقع حساب‌های سنتی، از بسیاری جهات پله‌ای از حساب‌های آزمایشی به سمت معامله واقعی هستند. معامله ارزهای کراس نیز میتواتید مورد بررسی قرار دهید.

نکات مهم در انتخاب بهترین بروکر برای حساب سنتی

نکات مهم در انتخاب بهترین بروکر برای حساب سنتی

همان‌طور که می‌دانید فضای واقعی معاملات با فضای آزمایشی و حساب دمو متفاوت است. فشار روانی در معاملات واقعی بسیار بالاست و یک حساب سنتی می‌تواند اولین تجربه معامله واقعی شما باشد تا بتوانید استرس و فشار روانی این نوع معامله را بر خود، بررسی کنید. این حساب‌ها به مبتدیان اجازه می‌دهند تا درک کنند که تجارت در یک محیط واقعی، واقعاً چگونه است. حساب‌های سنت را می‌توان تنها با یک دلار سپرده افتتاح کرد، زیرا اندازه قرارداد آن‌ها بسیار کوچک‌تر از حساب‌های استاندارد است.

ریسک معاملاتی مرتبط با حساب‌های سنتی بسیار کمتر است، زیرا شما معاملات بسیار کوچکی را به ارزش سنت انجام می‌دهید. در این حساب نمی‌توانید مقادیر زیادی پول به‌دست آورید یا از دست بدهید. ممکن است از خود بپرسید، پس این حساب برای یک تریدر چه ارزشی دارد؟ خوب، حساب‌های سنتی برای بررسی استراتژی معاملاتی و اطمینان از مناسب‌بودن آن برای معاملات با حجم بالا، عالی هستند.

زمانی که ریسک شما پایین است، ضرر کمتری در معاملات تحمل می‌کنید و فشار روانی کمتری بر شما وارد می‌شود. از طرفی، میزان سود شما در معاملات نیز بسیار ناچیز است. حال این نکته را باید مدنظر قرار دهید که این حساب بیشتر برای افراد مبتدی است یا کسانی که برای تست یک استراتژی جدید مانند استراتژی گرید در فارکس نمی‌خواهند به میزان زیادی در بازار واقعی ریسک کنند. اگر شما یک معامله‌گر هستید که مهارت و تجربه کافی را دارید، این حساب مناسب شما نیست و باید به‌دنبال حساب استاندارد باشید.

حساب سنتی در بروکرهای مختلفی وجود دارد و برخی آن را با حساب آزمایشی اشتباه می‌گیرند. دلیل این اشتباه آن است که هردو برای آموزش هستند و بسیاری به آن حساب مبتدی می‌گویند. اما اینطور نیست و معاملات حساب سنتی اگر سودی ایجاد کند، قابل برداشت است. از طرفی نیز برخلاف حساب آزمایشی، برای حساب سنتی نیاز به شارژ این حساب دارید. 

نحوه انتخاب بهترین بروکر برای حساب سنتی

انتخاب بهترین بروکر برای افتتاح حساب فارکس، یک موضوع بسیار مهم است. در فضای بازارهای مالی که پول شما مستقیما وارد یک حساب کارگزاری می‌شود و شما دسترسی کاملی به آن ندارید، بسیار خطرناک است اگر یک بروکر را بدون هیچ دلیلی برای معاملات خود انتخاب کنید. معمولا بروکرها یک سری ویژگی‌های اساسی دارند که اگر فاقد آن باشند، سرمایه شما در خطر قرار می‌گیرد. در انتخاب بهترین بروکر برای حساب سنتی به موارد زیر توجه کنید.

  • امکان ارائه خدمات به ایرانیان: مهم‌ترین ویژگی یک بروکر فارکس، امکان ارائه خدمات به معامله‌گران ایرانی است.
  • امکان افتتاح حساب سنتی: حساب سنتی همان‌طورکه در بالا اشاره شد، برای معامله‌گران مبتدی با سرمایه کم مناسب است.
  • دارای به‌روزترین بسترهای معاملاتی: معاملات در بروکر، بر روی بستر یا پلتفرم معاملاتی انجام می‌شود. مهم‌ترین قسمت یک بروکر بخش معاملاتی آن است که اگر کاملا حرفه‌ای و به‌روز باشد، می‌تواند در انجام سریع معاملات به شما کمک کند.
  • دارای اسپرد و کمیسیون کم: در بازارهای جهانی مهم‌ترین موضوع معاملاتی، میزان کمیسیون و اسپرد است که در بلندمدت بسیار اهمیت دارد. اگر میزان کمیسیون و اسپرد معاملاتی در یک بروکر کم باشد، این یک مزیت بزرگ است؛ زیرا به شما اجازه خریدوفروش زیاد در فارکس را می‌دهد.
  • امکان برداشت و واریز لحظه‌ای و راحت: واریز و برداشت از حساب کاربری بروکر، برای معامله‌گران از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا به معاملات سریع، کمک می‌کند. معمولا واریز به کارگزاری‌ها دغدغه زیادی ندارد و یک انتقال ساده مثل خرید اینترنتی است. اما برداشت از بروکر نیازمند تایید چند مرحله‌ای است؛ زیرا یک اشتباه ممکن است دارایی شما را به فرد دیگری منتقل کند. حفاظت از دارایی و پول شما وظیفه بروکر است و برای همین چندین مرحله تایید برای برداشت لازم است. با این‌حال بهترین بروکر معمولا با ساده‌ترین و در عین حال قوی‌ترین مراحل سعی می‌کند، علاوه‌بر رضایت کاربر، امنیت حسابش نیز حفظ شود.
  • دارای مجوزهای قانونی و معتبر: بهترین بروکر برای حساب سنتی قطعا دارای مجوزهای قانونی و معتبر است. اعتبار یک کارگزاری تاحد زیادی به مجوزها و تاییدیه‌هایی است که از سازمان بورس و اوراق بهادار یا سایر سازمان‌های بین‌المللی مالی دریافت می‌شود. این مجوزها ارائه خدمات قانونی را برای بروکر فراهم می‌کنند و اگر مشکلی به وجود آید، بسیار راحت قابل پیگیری است.
  • دارای سرعت و امنیت بالا در معاملات: سرعت و امنیت معاملات یک امر حیاتی برای اعتماد مشتریان به بروکر است. معامله در بازارهای مالی نیاز به سرعت بالا دارد، زیرا در بعضی مواقع، قیمت در کسری از ثانیه حرکت می‌کند و معامله‌گران ممکن است از آن جا بمانند. یک بروکر با پلتفرم مناسب، سریعا با ایجاد سفارش توسط تریدر، آن را ثبت می‌کند و به این‌صورت میزان موفقیت او را در معاملات افزایش می‌دهد.

امنیت معاملات نیز در یک بروکر باید در حد بالایی باشد. سرمایه مشتریان و حفظ آن‌ها باید اولین اولویت بروکرها محسوب شود و هر کسی نتواند با داشتن تنها رمز ورود به سامانه، دارایی کاربر را جابه‌جا کند. برای چنین مواقعی معمولا کارگزاری‌ها، از تایید چند مرحله‌ای و امنیت لایه‌ای استفاده می‌کنند که شامل چندین رمز عبور است.

  • ارائه انواع حساب‌های معاملاتی: در بالا به امکان افتتاح حساب سنتی اشاره شد، اما یک بروکر باید برای انواع مشتریان خود، حساب‌ها با امکانات متفاوتی ارائه دهند. سطح مهارت و تجربه معامله‌گران در بازارهای مالی متفاوت است و در این‌صورت یک بروکر معتبر باید تلاش کند تا تمام نیازهای معامله‌گران مختلف را در قالب حساب‌های متفاوت رفع کند. معمولا حساب‌های مختلف با سطح امکانات متفاوتی در بروکرها وجود دارد که شامل حساب استاندارد، حساب سنتی، حساب ECN، حساب VIP است.
  • امکان افتتاح حساب آزمایشی (دمو): یکی از امکانات مهمی که می‌تواند تا حد زیادی برای معامله‌گران مفید باشد، حساب آزمایشی است. 
  • دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته: خدماتی که بروکرها ارائه می‌دهند، ممکن است در بعضی مواقع دچار اختلال شود. این اختلال در حین معامله امکان دارد به سرمایه شما آسیب بزند یا یک موقعیت معاملاتی مناسب را از دست بدهید. بروکرهای معتبر معمولا از سیستم پشتیبانی ۲۴ ساعته برای پاسخگویی سریع به مشتریان خود استفاده می‌کنند تا در کمتر از چند دقیقه مشکل‌شان رفع شود.
  • پشتیبانی از همه معاملات بازارهای مالی: بازارهای مالی متفاوتی از جمله فارکس، ارزهای دیجیتال، سهام‌های بین‌المللی و کالاها در جهان وجود دارد که هر معامله‌گر ممکن است به بخشی از آن علاقه‌مند باشد. پشتیبانی از همه بازارهای مالی و معاملاتی که در آن‌ها انجام می‌شوند، یک مزیت خوب برای بروکرها به‌حساب می‌آید. بروکرهای معتبر معمولا همه یا بخش قابل توجهی از بازارهای مالی را پوشش می‌دهند و به این‌صورت کاربران زیادی را جذب می‌کنند.
  • دارای روش‌های برداشت و واریز متنوع: در بروکرهای فارکس و بازارهای مالی، کاربران از نقاط مختلف جهان حضور دارند و معامله می‌کنند. این کاربران باید بتوانند برای واریز و برداشت پول از حساب بروکر، روش مناسبی را انتخاب کنند تا بسیار راحت و در کمترین زمان فعالیت‌های مالی خود را انجام دهند. معمولا روش‌های مختلف واریز و برداشت شامل، کارت به کارت، واریز بانکی به‌صورت فیش، واریز ووچر و انتقال الکترونیکی، انتقال از طریق ارزهای دیجیتال و گیف کارت می‌تواند جز روش‌های مناسب محسوب شود.
  • پشتیبانی از زبان فارسی: در انتخاب بهترین بروکر برای حساب سنتی، حتما به این ویژگی توجه کنید. برای معامله‌گران ایرانی، پشتیبانی یک بروکر از زبان فارسی بسیار اهمیت دارد. بسیاری از معامله‌گران معمولا مهارت کافی را در ترید دارند، اما ممکن است نتوانند برخی اصطلاحات زبان و مفاهیم آن را در بحث‌های مالی به‌طور کامل درک کنند. به‌همین‌خاطر، بهتر است بروکری را انتخاب کنید که خدمات زبان فارسی را ارائه می‌دهد تا درصورت برخورد با مشکل بتوانید به‌راحتی آن را با کمک تیم پشتیبانی حل کنید. معمولا برخی از کارگزاری‌های معتبر علاوه‌بر این‌که پلتفرم معاملاتی و سایت فارسی دارند، دارای چند پرسنل مسلط به زبان فارسی هستند تا پاسخگوی مشکلات معامله‌گران ایرانی باشند.
  • پشتیبانی از معاملات با اهرم بالا: در بازارهای مالی، استفاده از اهرم در معاملات یک ویژگی جذاب است که بروکرهای فارکس ارائه می‌دهند. این بروکرها پشتیبانی از معاملات اهرم را معمولا تا حد ۱:۱۰۰۰ ارائه می‌دهند که باعث می‌شود معامله‌گران در سود معاملات خود رشد چند برابری داشته‌باشند.
  • دارای بیمه حساب معاملاتی: سرمایه‌های کلان که وارد ترید می‌شوند، در خطر ازدست‌رفتن قرار می‌گیرند. معمولا برخی بروکرها بخشی از این ضررها را با بیمه معاملاتی جبران می‌کنند که به نفع معامله‌گر است. بیمه حساب معاملاتی مانند سایر بیمه‌ها در زندگی برای حفظ دارایی است و با پرداخت حق بیمه می‌توانیم در یک حساب کاربری از این ویژگی بهره‌مند شویم. 

مزایا و معایب حساب سنتی

مزایا و معایب حساب سنتی

شرکت‌های کارگزاری خرده‌فروشی می‌گویند که حساب‌های سنتی می‌توانند برای مبتدیان فارکس مفید باشند، زیرا آن‌ها اجازه معامله با پول واقعی را بدون ریسک زیاد می‌دهند. موجودی حساب سنت به سنت نشان داده می‌شود، که به مبتدیان کمک می‌کند تا به دیدن مبالغ هزاران هزار در حساب خود عادت کنند. حساب سنت نوعی مرحله انتقالی بین حساب‌های آزمایشی و دلاری است که اولین گام برای یک معامله واقعی محسوب می‌شود و فرصتی برای کاهش حداقل اندازه موقعیت موجود به ۰.۰۰۰۱ از یک لات استاندارد است. هیچ حداقل یا حداکثر سپرده و هیچ شرایط خاص دیگری برای افتتاح حساب سنتی وجود ندارد و می‌توانید به‌راحتی آن را افتتاح کنید.

نقطه ضعف حساب‌های سنت این است که اکثر کارگزاران فارکس که چنین خدماتی را ارائه می‌کنند، حداکثر اندازه حساب و موقعیت را محدود می‌کنند تا میزان استفاده را به حداقل برسانند. همچنین، حساب‌های سنت با اسپرد بالاتر برای جبران ضرر کارگزاران ارائه می‌شود. در انتخاب بهترین بروکر برای حساب سنتی می‌توانید این موارد محدودکننده را نیز در نظر بگیرید و هر بروکری که اسپرد کمتری محاسبه کند را انتخاب کنید.

حساب‌های سنت، حساب‌های معاملاتی در معاملات خرده‌فروشی ارز هستند که موجودی آن به‌جای دلار آمریکا به سنت (Cent) اندازه‌گیری می‌شود. این حساب‌های معاملاتی که به سنت معامله می‌شوند، به‌همان روشی است که هر حساب دلاری آمریکا انجام می‌شود و تنها تفاوت آن در مبالغ اسمی است. حساب سنت برای معامله‌گران تازه‌کار مناسب‌تر است، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد حجم‌های کمتری را با واحدهای معاملاتی بسیار کوچک‌تر (لات سنت) معامله کنند. این حساب کوچک‌ترین حداقل حجم معاملات موجود را ارائه می‌دهد که برای آزمایش استراتژی‌های معاملاتی شما ایده‌آل است.

انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان برای حساب سنتی، نیازمند توجه به پارامترهای مهمی است. این پارامترها شامل مجوزهای قانونی، امکان ارائه خدمات به ایرانیان، پلتفرم معاملاتی مناسب، واریز و برداشت سریع و آسان با روش‌های مختلف، پشتیبانی زبان فارسی، پشتیبانی از همه معاملات بازارهای مالی، پشتیبانی از معاملات با اهرم بالا و سایر نکاتی است که در این مقاله ذکر شد. برای تبدیل‌شدن به یک تریدر باتجربه نیاز است تا ابتدا با حساب آزمایشی و سپس با حساب سنتی، میزان موفقیت استراتژی و معاملات خود را بررسی و آزمایش کنید و سپس وارد حساب استاندارد با سرمایه مناسب شوید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا