کسب و کار

ابزارهای معاملاتی مورد نیاز برای فعالیت در فارکس

بروکرهای فارکس، موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی هستند که در بازار فارکس نقش پل ارتباطی معامله‌گران و بازار را ایفا می‌کنند. برای فعالیت در فارکس لازم است نسبت به افتتاح حساب معاملاتی در یک بروکر اقدام کرده تا پس از انتقال وجه به این حساب، فعالیت خود را در بازار فارکس آغاز کنند. بروکرها برای تسهیل فرایند معاملاتی معامله‌گران، ابزارها و امکانات متنوعی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

پلتفرم‌های معاملاتی، سابقه قیمت و معاملات، انواع نمودارها و ابزارهای تحلیل از جمله ابزارهایی است که بروکرها، از جمله بروکر ویندزور، برای رفاه مشتریان خود ارائه می‌دهند. معامله‌گران طی مدت فعالیت معاملاتی خود ممکن است چندین بار به تغییر بروکر خود اقدام کنند و یا در چند بروکر حساب فعال داشته باشند.

ارائه امکانات بهتر و بیشتر، از جمله ابزارهایی است که بروکرها برای جذب کاربران بیشتر استفاده می‌کنند. چراکه معامله‌گران ترجیح می‌دهند بروکری را برای فعالیت خود انتخاب کنند که برای هموار‌تر شدن مسیر بررسی و تحلیل بازار، ابزارهای متنوعی ارائه دهد.

بروکرها چه امکانات و ابزارهایی برای معامله‌گران فراهم می‌کنند؟ این سوالی است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

بروکر ویندزور

ابزارهای معاملاتی مورد نیاز برای فعالیت در فارکس

فعالیت در بازار فارکس مستلزم تحلیل و بررسی مداوم بازار است و این تحلیل و بررسی بدون استفاده از امکانات و ابزارهای مناسب بسیار وقت‌گیر و طولانی و خسته‌کننده خواهد بود. به‌همین دلیل بروکرها مجموعه‌ای از ابزار و امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا فرایند بررسی را برای معامله‌گران تسهیل کند.

  • پلتفرم معاملاتی: نرم‌افزاری که توسط یک بروکر ارائه شده و به معامله‌گر امکان دسترسی به بازار فارکس و انجام معاملات را می‌دهد. نمودارهای قیمت لحظه‌ای، قابلیت ثبت سفارش، ابزارهای تحلیل فنی و امکانات مدیریت حساب، از جمله امکانات موجود در پلتفرم‌های معاملاتی است.
  • نمودارهای قیمت: سابقه حرکت قیمت، قیمت لحظه‌ای نماد معاملاتی، در نمودارهای قیمت نمایش داده می‌شود. معامله‌گران از نمودارها برای تجزیه و تحلیل الگوهای قیمت، شناسایی روند‌ها و تصمیم‌گیری آگاهانه در معاملات استفاده می‌کنند. انواع رایج نمودارها، شمعی، خطی و میله‌ای هستند که در معاملات فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • ابزارهای تحلیل فنی: تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت و پیش‌بینی حرکات آتی آن، به ابزارهای تحلیل تکنیکال مختلفی نیاز دارد. این ابزارها شامل اندیکاتورها، الگوهای نمودار و سایر تکنیک‌های تجزیه و تحلیل هستند.
  • تقویم اقتصادی: تقویم اقتصادی، اطلاعاتی در مورد رویدادهای اقتصادی آتی، مانند شاخص‌های اقتصادی، اطلاعیه‌های بانک مرکزی و تحولات ژئوپلیتیکی ارائه می‌دهد. معامله‌گران از تقویم‌های اقتصادی برای اطلاع از رویدادهای موثر در بازار، استفاده می‌کنند تا استراتژی‌های معاملاتی خود را بر اساس آنها تنظیم کنند.
  • ابزارهای مدیریت ریسک: به‌منظور کنترل و مدیریت ریسک در معاملات فارکس، باید ابزارها و دستورات متنوعی را در نظر گرفت. حد ضرر، حد سود و بسیاری دیگر از دستورات موجود، به محدود کردن ضررهای احتمالی و محافظت از سود و در نهایت محافظت از سرمایه کمک می‌کند. ماشین حساب ریسک از دیگر ابزارهایی است که برای اندازه‌گیری موقعیت بر اساس تحمل ریسک و مانده حساب کمک می‌کند.
  • شاخص‌های اقتصادی و تحلیل بنیادی: تجزیه و تحلیل شاخص‌های اقتصادی، مانند تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم، نرخ بهره و داده‌های اشتغال، برای ارزیابی سلامت کلی و جهت‌گیری اقتصاد یک کشور استفاده می‌شود. معامله‌گران از این شاخص‌ها برای تصمیم ‌گیری آگاهانه بر اساس عوامل کلان اقتصادی استفاده می‌کنند.
  • ژورنال و سابقه معاملاتی: نگهداری ژورنال معاملاتی و استفاده از ابزارهای بررسی سابقه عملکرد، می‌تواند کمکی برای ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف معامله‌گر باشد. به‌علاوه معامله‌گر با بررسی عملکرد می‌تواند به ارتقا مهارت و اصلاح استراتژی‌های معاملاتی خود اقدام کند. بررسی سابقه و تجزیه و تحلیل معاملات گذشته، ردیابی سودآوری و بهبود تصمیم‌گیری را در پی دارد.
ابزارهای معاملاتی برای فعالیت در فارکس

چرا باید از ابزارهای معاملاتی برای فعالیت در فارکس استفاده کنیم؟

ادامه فعالیت در بازار وسیع فارکس، نیازمند استفاده از ابزارهایی است تا فعالیت‌ها را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد. در ادامه با برخی مزایای ابزارهای معاملاتی در فارکس آشنا می‌شویم.

  • ابزارهای معاملاتی قابلیت‌های تحلیلی متنوعی، از جمله شاخص‌های فنی، ابزارهای نموداری و تحلیل احساسات بازار، را در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهند. این ابزارها به معامله‌گر کمک می‌کند تا روندها، الگوها و فرصت‌های معاملاتی موجود در بازار را شناسایی کنند و در جهت تصمیم‌گیری آگاهانه قدم بردارند.
  • پلتفرم‌های معاملاتی مجهز به انواع سفارشات پیشرفته و قابلیت‌های اجرایی، معامله‌گران را قادر می‌سازد تا به سرعت و کارآمد به معامله ای وارد یا از آن خارج شوند.
  • ابزارهای معاملاتی قیمت، نمودارها و داده‌های بازار را در لحظه ارائه می‌کنند و به معامله‌گران این امکان را می‌دهند تا نماد معاملاتی را رصد کرده و از تغییرات لحظه ای بازار مطلع شوند. دسترسی به موقع به داده‌های بازار برای اتخاذ تصمیمات معاملاتی به موقع و استفاده از فرصت‌های بازار، بسیار مهم است.
  • ابزارهای معاملاتی مانند مدیریت ریسک، ضررهای احتمالی را محدود می‌کنند. این ابزارها به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا سطحی از قیمت را برای جلوگیری از اثرات نامطلوب کاهش قیمت، تعیین کنند.
  • برخی ابزارهای معاملاتی قابلیت‌های بک تست را ارائه می‌دهند که برای معامله‌گر امکان ازمایش استراتژی‌های معاملاتی خود با استفاده از داده‌های گذشته را فراهم می‌کند. این ابزار به معامله‌گران امکان می‌دهد تا استراتژی‌های معاملاتی خود را ارزیابی کرده و قبل از استفاده در معاملات واقعی، اصلاحات لازم را روی آن انجام داده و قدم در بهبود عملکرد کلی معاملات گذارند.
  • برخی از ابزارهای معاملاتی از استراتژی‌های معاملاتی خودکار از طریق ربات‌های معاملاتی پشتیبانی می‌کنند. معامله‌گران برای اجرای معاملات بر اساس قوانین و پارامترهای از پیش تعریف شده می‌توانند از این سیستم‌ها ی خودکار استفاده کنند. این امر به‌دلیل عدم نیاز به اجرای معاملات دستی، به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های معاملاتی در هر ساعت از شبانه روز بهره‌مند شود.
  • برخی ابزارهای معاملاتی برای ردیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد معاملات استفاده می‌شوند. ژورنال معاملاتی، معیارهای عملکرد و امثال این امکانات، به معامله‌گران کمک می‌کند تا فعلایت‌های معاملاتی خود را ارزیابی و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و استراتژی‌های معاملاتی خود را بر اساس بررسی‌های انجام شده، بهبود دهند.

ابزارهای معاملاتی، امکاناتی است که می‌تواند فرایند معاملاتی را برای معامله‌گران تسهیل کند. ابزارهای دسترسی به بازار، ابزارهای تحلیلی و رصد بازار و امکانات بررسی عملکرد و سابقه عملیات معاملاتی می‌تواند تاثیر فراوانی بر فعالیت معاملاتی معامله‌گر داشته باشد. ابزارهای کمکی برای تحلیل بازار به شناسایی به موقع فرصت‌های معاملاتی کمک کرده و ابزارهای تحلیل عملکرد می‌تواند در روند بهبود استراتژی معاملاتی و شناسایی نقاط قوت و ضعف معامله‌گر موثر باشد.

به‌علاوه ارائه امکانات بهتر و بیشتر از جمله ابزارهای رقابتی است که بروکرها برای جذب مشتریان بیشتر در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌دهند. در این مقاله با ابزارهای معاملاتی که می‌تواند فعالیت معامله‌گران در بازار فارکس را تسهیل کند، آشنا شده و برخی مزایای استفاده از این ابزارها را برشمردیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا