کسب و کار

بهترین جاهای دیدنی گیلان که نباید از دست داد!

بهترین جاهای دیدنی گیلان

در تمامی فصل ها بهترین مکان برای سفر استان گیلان می باشد. این استان با جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد، می تواند بهترین گزینه برای همه افراد باشد. شما هنگام انتخاب مکان برای سفر خود به دنبال چه ویژگی هایی هستید؟! جنگل های سرسبز با امکانات رفاهی، سواحل دریا و قایق رانی، کوه های مرتفع، خانه های چوبی در وسط دریا، همه این موارد را می توانید در استان همیشه بهار گیلان پیدا کنید. ما در این جا بهترین جاهای دیدنی ماسال، تالش، فومن و در واقع کل استان را معرفی می کنیم، پس ما را تا انتها همراهی کرده و بهترین مسیر را برای سفرتان انتخاب کنید.

جاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان به عنوان عروس گیلان یکی از شهرهایی است که نباید آن را از دست داد. در لاهیجان شما می توانید در حالی که از شهر خارج نشده اید کوه، جنگل، مراکز تفریحی، رستوران های مدرن و سنتی و… را داشته باشید.

گذراندن یک روز در عروس گیلان

صبح خود را در یکی از خانه های روبروی جنگل و یا استخر آغاز می کنید، به لبه پنجره رفته و از زیبایی های آن لذت می برید، پس از خوردن صبحانه به بیرون می روید، شهری که در داخل آن کوهی بلند قرار دارد، می توانید از مسیر لذت بخش پله ها به سمت بالا بروید، بام سبز را دیده اید؟! شما خانه هایی با سقف های رنگی و استخر بزرگ را در روبروی خود می بینید. در طول مسیر درختان و بوته هایی قرار دارد که زیبایی را چندین برابر می کنند. در بالای کوه شهربازی که در آن تله کابین، انواع بازی های مختلف، چرخ و فلک و… وجود دارد. می توانید برروی چرخ و فلک بنشینید و شهر زیبا را از بالاترین ارتفاع ممکن تماشا کنید. دیدن این منظره در شب بسیار لذت بخش خواهد بود.

از دیگر جاهای دیدنی لاهیجان می توان به شیخانبر، تالاب سوستان و… اشاره کرد. اگر فرصت کافی برای گشتن کل این استان را دارید، دیدن تمامی این مناطق زیبا خالی از لطف نخواهد بود.

جاهای دیدنی فومن

فومن یکی از شهرهای زیبای استان می باشد، می خواهید هیجان را تجربه کنید و در دل تاریخ قدم بگذارید؟! به سمت قلعه رودخان فومن بروید. در ابتدای این مکان پله هایی وجود دارد که رودخانه ها و درختان آن را احاطه کرده اند. بازارچه های سنتی که مکان مناسبی برای خریدهای سوغاتی می باشد. به سمت ارتفاعات فومن رفته اید؟! هوای مطبوع و خنک آن در فصل های گرم می تواند روح شما را نوازش دهد. خانه های پلکانی ماسوله، بافت قدیمی شهر، بازارچه های زیبا، رستوران هایی سنتی، همه و همه بر زیبایی های این مکان افزوده اند.

از جاهای دیدنی فومن می توان به ییلاقات آن، روستاهایی که حس زندگی دوباره را به انسان می دهند، اشاره کرد. روستاهای آلیان، فوشه، دره های رودبار، جیرده و… از مکان های دیدنی و دل نواز این شهر به حساب می آید. خانه های بومگردی زیادی در این شهر وجود دارد. اگر می خواهید چند روزی به دور از مردم، شهر و شلوغی باشید، می توانید به سمت این مناطق رفته و آرامش را در طبیعت به دست آورید.

جاهای دیدنی تالش

شهری که بین جنگل و دریا قرار دارد و به آبشارهای فراوان خود معروف می باشد. شما می توانید تالش را برای سفرهای تابستانی خود انتخاب کنید. این شهر با ییلاقات فراوانی که دارد و آبشارهایی که تورهای گردشگری را در اکثر روزها به خود جذب می کند، معروف است. از جاهای دیدنی تالش می توان به روستای سوباتان (مناطق جذاب و گردشگری فراوانی در این روستا وجود دارد)، دریاچه سراگاه، آبشار ورزان، منطقه گردشگری گیسوم (برای افرادی که بین رفتن به دریا و جنگل نمی توانند انتخاب کنند؛ زیرا در بین جنگل های گیسوم می توانید ناهار خود را رو به دریای خزر میل نمایید) و…اشاره کرد.

جاهای دیدنی ماسال

کمتر کسی پیدا می شود که اسم ماسال را نشنیده باشد. ارتفاعات ماسال از زیباترین مناطق استان گیلان محسوب می شود. شما می توانید به سمت اولسبلانگاه، سوچاله، تلارگاه، خندیله پشت و… بروید. بر روی ابرها قدم بزنید و از طبیعت بکر آن لزت ببرید. اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید، ماسال را از دست ندهید. زیبایی های این شهر و ییلاقات آن قابل توصیف نمی باشد، فقط باید ببینید و از نزدیک لمسش کنید.

ماسال

بهترین زمان سفر به جاهای دیدنی تالش، فومن، ماسال و لاهیجان

شما استان گیلان را در فصل های بهار در زیباترین شرایط ممکن خواهید دید؛ آب و هوایی معتدل، جنگل هایی سرسبز، گل های بهاری که در اکثر نقاط آن روییده است. بهترین زمان برای سفر به اسن استان می باشد. البته در فصل های دیگر نیز زیبایی های خاص خود را دارد.

اگر در فصل تابستان به این استان سفر می کنید، بهتر است ییلاقات را انتخاب کنید. در فصل زمستان نیز به سمت ارتفاعات نروید و از زیبایی های شهر و از مناطقی که هم سطح دریا هستند، لذت ببرید.

فصل پاییز نیز همانند فصل بهار می تواند لذت بخش ترین زمان سفر به این استان باشد. شما می توانید هوای هوای مطبوع پاییزی و باران ها نم نم آن حس زندگی بگیرید و همچنین لحظات عاشقانه ای را در حال قدم زدن بر روی برگ ها تجربه کنید.

در استان گیلان کجا اقامت داشته باشیم؟

شما دوست دارید شب ها در حالی که به دور از آسمان شهر هستید و ستاره ها را تماشا می کنید، به خواب بروید؟! صبح خود را با آواز پرندگان شروع کرده و صبحانه محلی نوش جان کنید؟ خانه های چوبی در دل جنگل یا کلبه هایی بر روی کوه ها و در کنار ابرها؟! یا ترجیح می دهید در هتل های لاکچری بخوابید و صبحانه خود را روی تخت میل کرده و از ویو رو به دریا و یا جنگل استفاده کنید؟! سوئیت کوچکی در داخل شهر نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.

تمامی موارد زیر را می توانید بنا به سلیقه خود در سایت جیگو انتخاب کنید. برای این کار زمان و مکان مورد نظر خود را مشخص نمایید تا جیگو بهترین و مناسب ترین گزینه را با قیمت هایی مناسب و پشتیبانی ۲۴ ساعته به شما معرفی کند. با این شرایط سفر خود را به خوبی و امنیتی کامل بگذرانید و از جاهای دیدنی لاهیجان، فومن، تالش، ماسال و… نهایت استفاده را داشته باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا