کسب و کار

بهترین قهوه برای اسپرسو کدام است؟ (بهترین رست قهوه برای اسپرسو)

اهمیت شناخت بهترین رست قهوه برای اسپرسو بسیار زیاد است، زیرا به طور مستقیم کیفیت قهوه اسپرسو را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع یکی از مهم ترین بخش های تهیه اسپرسو، برشته کردن دانه های قهوه می باشد. اما چگونه می توان دانه های قهوه را به بهترین نحو برشته نمود؟

باید بدانید که انتخاب دستگاه رست قهوه می‌تواند در کیفیت نهایی قهوه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین این پیش از آنکه بررسی کنیم که بهترین رست قهوه کدام است، باید به این نکته نظر شما را جلب کنیم که کیفیت رست هم اهمیت زیادی در طعم نهایی قهوه خواهد داشت.

دستگاه های رست قهوه انواع مختلف و ظرفیت‌های متفاوتی دارند. خرید این دستگاه باید از فروشگاه معتبری انجام شود تا از جنس و کیفیت آن مطمئن باشید. ما  به شما هلدینگ استیل پارس را پیشنهاد می‌کنیم که در زمینه تجهیزات رستوران، کافی شاپ، هتل و… کاملا تخصصی هستند و تضمین کیفیت و قیمت دارند. شما می‌توانید با خیال راحت از سایت و یا به صورت حضوری، خرید خود را انجام دهید و در محل مورد نظر تجهیزاتتان را تحویل بگیرید.

رست قهوه چیست؟

به عملیات بو دادن یا به اصطلاح تفت دادن دانه های سبز قهوه که با استفاده از دستگاه رست قهوه، صورت می گیرد، رست می گویند. رست قهوه، سه درجه حرارت مختلف دارد، شامل:

درجه رست کم (لایت)

قهوه با درجه رست لایت، دارای اسیدیته بالایی و بسیار سبک است. رنگ لایت رست، قهوه ای روشن و دارای بافت خشک و بدون روغن است. رست قهوه با درجه لایت برای اسپرسو، گزینه خیلی مناسبی نیست.

این نوع رست با نام های دیگری نیز شناخته می شود که معروف ترین آن ها لایت سیتی(Light City)، هاف سیتی(Half City) و سینامون رست (Cinnamon Roast) می باشد.

درجه رست متوسط (مدیوم)

بهترین رست قهوه برای اسپرسو، درجه مدیوم می باشد که حالت خامه ای پیدا می کند. رست متوسط، تیره تر از رست لایت می باشد و سطح اسیدیته آن، متعادل است. درجه رست متوسط قهوه برای ترکیب با شیر نیز گزینه مناسبی به شمار می رود و در نتیجه علاوه بر اسپرسو، برای تهیه موکا، لاته و کاپوچینو نیز قابل استفاده است.

درجه رست زیاد (دارک)

درجه رست دارک به دلیل بیش از حد رست شدن، طعم سوختگی و همچنین رنگ تیره ای دارد. علاوه بر آن به دلیل سنگینی و غلظت زیاد دانه های آن برای تهیه اسپرسو، گزینه مناسبی نیست.

بیشتر بخوانید: شاید برای شما جالب باشد که هرکدام از این انواع رست قهوه، ویژگی های مخصوص به خود را دارند و درصد کافئین در آن‌ها متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های انواع رست قهوه، می‌توانید اینجا کلیک کرده و مقاله مربوطه را در سایت استیل پارس مطالعه نمایید.

رست قهوه چیست؟

بهترین دانه قهوه برای اسپرسو

به طور کلی ۲ گونه معروف از قهوه در بازار موجود است که عبارتند از:

قهوه عربیکا

این نوع از قهوه دارای طعمی متفاوت، خامی و شیرین می باشد.

قهوه روبوستا

قهوه روبوستا در مقایسه با عربیکا، تلخ تر و کافئین موجود در آن نیز بیشتر می باشد، اما از نظر اسیدیته در رتبه پایین تری از نوع عربیکا قرار دارد.

بهترین دانه قهوه برای اسپرسو، ترکیبی از دانه های قهوه عربیکا و روبوستا است. به عنوان بهترین دانه های عربیکا می توان به مکزیک، اتیوپی و کلمبیا و به عنوان بهترین دانه های روبوستا می توان به جاوا، کامرون و اندونزی، اشاره کرد.

علاوه بر آن به دلیل غلظت مناسب قهوه روبوستا، این نوع از قهوه به تنهایی نیز برای تهیه اسپرسو، مناسب است.

اهمیت فرش روست بودن قهوه برای اسپرسو

منظور از قهوه فرش رست، قهوه ای است که زمان زیادی از رست آن نگذشته و به اصطلاح تازه رست است. به همین دلیل است که در بسیاری از موارد به جای فرش روست بودن از اصطلاح تازه رست بودن استفاده می شود.

فرش رست بودن قهوه، فاکتور مهم دیگری است که برای تهیه اسپرسو باید آن را مد نظر قرار داد؛ به این معنا که دقت داشته باشید مدت زیادی (بیش تر از ۱ ماه) از رست قهوه نگذشته باشد.

بهترین دانه قهوه برای اسپرسو

دانه های قهوه پس از رست باید در محیط مناسب نگهداری شوند؛ بهترین محیط و شرایط برای نگهداری رست قهوه، محیط عاری از رطوبت و دور از نور خورشید می باشد.

اهمیت فرش روست بودن قهوه بر ای اسپرسو به دلیل تاثیر آن بر کیفیت و طعم کرما و خامه اسپرسو پس از عصاره گیری است.

بهترین دستگاه اسپرسو ساز

پس از نوع و رست قهوه، دستگاه اسپرسوساز از مهم ترین فاکتورهای موثر بر کیفیت اسپرسو به شمار می رود.

انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز در بازار موجود هستند که برخی از نمونه های آن برای مصارف صنعتی و برخی برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان یکی از بهترین دستگاه های اسپرسوساز موجود در بازار می توان دستگاه های مینی پرسو را معرفی کرد که با قابلیت هایی همچون عصاره گیری و دسترسی آسان، محبوبیت زیادی در میان علاقه مندان به قهوه دارد.  

نتیجه گیری بررسی بهترین رست قهوه برای اسپرسو!

در این مقاله آموختیم که بهترین رست قهوه برای اسپرسو، درجه رست مدیوم و بهترین دانه های قهوه برای اسپرسو، قهوه روبوستا و یا ترکیب روبوستا و عربیکا می باشد.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از رست کردن قهوه را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

منبع: هلدینگ استیل پارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا