بورس

رشد ۴۱هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افزایش ۴۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته، طی ۳ روز معاملاتی، تعداد ۶۱ میلیارد و ۴۶۴میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۷۹ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال در بیش از ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۷۷دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۴۵.۹۷، ۴۸.۸۴ و ۴۰ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۱۷هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۲.۲۸ و ۴۵.۸ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۴۱هزار و ۱۵۴ واحد افزایش، معادل ۱.۷۷ درصد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۸۷واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با ۲۵ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش، معادل ۳.۳۸ درصد رشد کرد و رقم ۷۸۶ هزار ۴۹۵واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۰ هزار و ۹۳۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد افزایش، به عدد ۴میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۱واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۵۰ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱.۵۲ درصد رشد همراه شدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا