بورس

بورس هفته را سبزپوش به پایان رساند

شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) با سه هزار و ۸۴ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۶۸۹ واحد افزایش به ۳۶۵ هزار و ۷۵۰ واحد و شاخص قیمت با ۴۱۱ واحد رشد به ۲۱۸ هزار و ۳۶۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص بازار دوم، یک هزار و ۳۳۵ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۸۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۵۲ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۳۱۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۲۵۴ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۴۵ واحد و کالسمین (فاسمین) با ۱۳۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۳۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۷۷ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۷۱ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۶۶ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۶۲ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۴۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، زامیاد (خزامیا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۵۰ میلیون و ۹۰۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از یک واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۲ هزار و ۸۶۷ نوبت بود.

پویا زرکان آق دره (فزر)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، پالایش نفت شیراز (شراز)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بهمن دیزل (خدیزل)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، فرابورس ایران (فرابورس) و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا