اجتماعی

بیماری‌های فصلی قابل پیشگیری است/لزوم استفاده از ماسک در مدارس

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیشتر بیماری‌های فصلی قابل پیشگیری هستند، گفت: برخی بیماری ها در فصل‌های خاصی از سال مانند پاییز شیوع بیشتری دارند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، دکتر کامران راسخ یکشنبه ۲۴ مهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: تب، لرز، درد بدن و سرفه می‌ تواند نشانه ‌های ابتلا به سرما خوردگی، آنفلوآنزا، حساسیت‌های فصلی و یا کرونا باشد.

این پزشک متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه نشانه‌های بیماری آنفلوآنزا به مراتب شدیدتر از سرماخوردگی است و شروع سریع تری دارد، گفت: از نشانه‌های آنفلوآنزا می‌توان به گلودرد، تب، سردرد، درد عضلانی، گرفتگی بینی و سرفه و در مواردی بروز با استفراغ و اسهال اشاره کرد.

نقش تغذیه در پیشگیری و درمان بیماری‌های فصلی

راسخ افزود: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش موثری در پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله کووید۱۹، آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد.

او عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های زمینه ای مانند دیابت، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های قلبی را سوء تغذیه و نداشتن رژیم غذایی مناسب دانست.

این پزشک متخصص بیماری‌های داخلی اضافه کرد: رژیم غذایی مناسب در پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی و تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش موثری دارد.

مصرف مواد غذایی لبنی، تخم مرغ و پروتئین‌ها، انواع سبزی و مرکبات، مایعات فراوان و پرهیز از غذاهای حاوی چربی بالا، از جمله مواردی بود که دکتر راسخ برای پیشگیری از بیماری های فصلی به آن اشاره کرد.

استفاده مداوم دانش آموزان از ماسک در مدارس، عاملی مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس یادآور شد: با توجه به اینکه در شرایط خطر شیوع آنفلوآنزا قرار داریم، استفاده مداوم دانش آموزان از ماسک و شست و شوی دست‌ها عامل مهمی در جلوگیری از ابتلای آنان به برخی بیماری‌های تنفسی و فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا محسوب می‌شود.

توجه به وعده غذایی صبحانه دانش آموزان به عنوان یک غذای اصلی و استفاده از میان وعده‌های سالم از دیگر توصیه‌های مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خانواده‌ها بود.

راسخ تاکید کرد: با توجه به اینکه خطر انتشار بیماری‌های تنفسی در محیط های بسته از جمله فضای آموزشی زیاد است، به مسوولان مدارس توصیه می‌شود نسبت به ایجاد تهویه مناسب در کلاس‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خبرنگار: زینب شهریاری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا