کسب و کار

تاثیر مصرف شلغم بر کبد

مصرف گیاهان و سبزیجات در بیماری های کبدی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. شلغم حاوی چندین ترکیب آلی مانند گلوکوزینولات ها، ایزوتیوسیانات ها، فلاونوئیدها، فنل ها، ایندول ها، مواد فرار و ترکیبات گوگردی است که ممکن است دارای فعالیت آنتی اکسیدانی باشند. خرید شلغم آنلاین یکی از ویژگی هایی می باشد که موجب می شود راحت تر بتوان این محصول را خریداری کرد.

ترکیبات موجود در شلغم ممکن است خطر آسیب کبدی را کاهش دهد و ممکن است به حفظ ساختار و عملکرد آن کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای بررسی عملکرد شلغم برای محافظت از کبد مورد نیاز است. 

شلغم حاوی چندین ترکیب آلی مانند گلوکوزینولات ها، ایزوتیوسیانات ها، فلاونوئیدها، فنل ها، ایندول ها، مواد فرار و ترکیبات گوگردی است که ممکن است دارای فعالیت آنتی اکسیدانی باشند. ترکیبات موجود در شلغم ممکن است خطر آسیب کبدی را کاهش دهد و ممکن است به حفظ ساختار و عملکرد آن کمک کند.

کاربردهای بالقوه شلغم برای محافظت از کلیه

شلغم ممکن است به محافظت در برابر آسیب کلیه کمک کند. حاوی ترکیباتی مانند فلاونوئیدها است که ممکن است دارای فعالیت آنتی اکسیدانی باشند و استرس اکسیداتیو را در کلیه ها کاهش دهند و در نتیجه از آن محافظت کنند. فروش عمده خیار و خرید این محصول نیز برای سلامت کلیه ها مناسب می باشد. با این حال، مطالعات بیشتری برای بررسی فعالیت شلغم برای محافظت از کلیه مورد نیاز است. در صورت تشخیص اختلالات کلیوی، باید به دنبال درمان مناسب باشید.

شلغم برای کلیه ها مفید است و جایگزینی عالی برای سبزیجاتی است که پتاسیم بیشتری دارند مانند سیب زمینی و کدو حلوایی زمستانه. این سبزیجات ریشه ای سرشار از فیبر و ویتامین C هستند. همچنین منبع مناسبی از ویتامین B6 و منگنز هستند.

کاربردهای بالقوه شلغم برای محافظت از کلیه

شلغم داروی کنترل دیابت می باشد

شلغم ممکن است در مورد دیابت استفاده شود. شلغم حاوی چندین ترکیب مانند کورستین، ایندول، آلکالوئیدها و غیره است. این ترکیبات ممکن است مسئول فعالیت ضد دیابت شلغم باشند. مطالعه ای روی موش ها نشان داد که شلغم ممکن است فعالیت ضد دیابتی خود را در برابر دیابت نوع ۲ نشان دهد. شلغم در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز با نرخ مناسبی خرید و فروش می شود.

با این حال، این مطالعات بر روی حیوانات انجام شد. بنابراین، مطالعات بیشتری بر روی انسان برای بررسی اثر ضد دیابتی مورد نیاز است. سبزی شلغم همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید آلفا لیپوئیک است. نشان داده شده است که این باعث کاهش سطح گلوکز، افزایش حساسیت به انسولین و جلوگیری از تغییرات ناشی از استرس اکسیداتیو در بیماران مبتلا به دیابت می شود.

شلغم داروی کنترل دیابت می باشد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا