کسب و کار

تجربه سفر داخلی با قطار؛ نوستالژی یا مقرون به صرفه

محاسن قطار به‌عنوان یک وسیله نقلیه عمومی باعث می‌شود تا بسیاری از افراد برای سفرهای داخلی و خارجی این وسیله نقلیه را انتخاب کنند. حرکت منظم قطارها که مطابق با برنامه صورت می‌گیرد، باعث می‌شود تا مسافران بتوانند به‌راحتی طول مدت سفر را محاسبه کنند. همچنین هزینه پایین خرید بلیط این وسیله نقلیه نسبت به هواپیما، باعث محبوبیت آن شده است. در این نوشتار با بررسی مزایای سفر داخلی با قطار در خدمت شما هستیم.

مزایای سفر داخلی با قطار

سفر با قطار تجربه‌ای خاطره انگیز و متفاوت است. در گذشته که استفاده از هواپیما برای سفرهای داخلی چندان مرسوم نبود، بیشتر خانواده‌ها برای مسافرت‌های طولانی داخلی مانند سفر به مشهد، قطار را انتخاب می‌کردند. به همین خاطر امروزه سفر داخلی با قطار برای بسیاری از افراد می‌تواند یادآور خاطرات دوران کودکی آن‌ها باشد. مردم در نقاط مختلف جهان از این وسیله نقلیه برای سفرهای لذتبخش خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، رزرو بلیط قطار در اروپا نیز مدتهاست به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. البته خرید بلیط قطار و سفر با این وسیله نقلیه عمومی، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کیفیت سفر با قطار

کیفیت سفر با قطار نسبت به اتوبوس و هواپیما بیشتر است. در سفر داخلی با قطار مسافران برای نشستن محدودیتی ندارند. به‌این‌ترتیب می‌توانند به‌صورت اختصاصی یک کوپه در اختیار داشته باشند و مانند منزل شخصی خود در آنجا راحت باشند. امنیت بالای قطار نیز باعث می‌شود تا مسافران نگرانی بابت خرابی وسیله نقلیه یا حوادث نداشته باشند. حفظ حریم شخصی در قطار نیز یکی دیگر از مزایای سفر با این وسیله نقلیه است.

امکان راه رفتن در قطار

آزادی برای راه رفتن در قطار یکی دیگر از مزایایی است که می‌توان به آن اشاره نمود. با خرید بلیط قطار مسافران می‌توانند در صورت خستگی، داخل راهرو حرکت کنند و حتی شاید دوستان تازه‌ای برای هم صحبتی پیدا کنند و در طول مسیر سرگرم شوند؛ درصورتی‌که در هواپیما امکان بلند شدن مسافران از روی صندلی‌ها وجود ندارد. در سفر با اتوبوس هم همین‌طور است. مسافران نمی‌توانند در صورت خستگی، داخل اتوبوس راه بروند.

خاطرات کودکی و لذت سفر با قطار

بعضی از مسافران هستند که به یاد خاطرات دوران کودکی خود، تورهای داخلی با قطار را انتخاب می‌کنند. برای این دسته از افراد اهمیت دارد که سفر با قطار انجام شود تا بتوانند به یاد دوران گذشته، سفری پرخاطره را تجربه کنند. حرکت قطار با سرعت پایین باعث می‌شود تا مسافران بتوانند مناظر بیرون را تماشا کنند و از طبیعت مسیر سفر هم لذت ببرند. اکثر افرادی که تورهای مسافرتی با قطار را خریداری می‌کنند، هدفشان لذت بردن از سفر و حرکت آهسته در طول مسیر است.

هزینه پایین‌تر از هواپیما با سفر داخلی با قطار

هزینه پایین‌تر از هواپیما با سفر داخلی با قطار

بعضی از مسافران هستند که دغدغه‌های اقتصادی دارند. به همین خاطر برای سفر ترجیح می‌دهند یک وسیله نقلیه ارزان را انتخاب کنند که درعین‌حال کیفیت خوبی هم داشته باشد. در این مواقع قطار می‌تواند بهترین گزینه باشد. زیرا قیمت بلیط قطار از بلیط هواپیما خیلی پایین‌تر است و امکانات و خدمات رفاهی که در طول سفر در اختیار مسافران قرار می‌دهد، کیفیت بالایی دارد.

آسایش و راحتی در طول سفر

داشتن یک کوپه اختصاصی و حریم شخصی باعث می‌شود تا مسافران در قطار احساس راحتی بیشتری داشته باشند. بعضی از افراد تمایل چندانی ندارند با دیگران ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر دوست دارند یک حریم شخصی در طول سفر برای خودشان داشته باشند. کوپه‌های قطار معمولاً فضای محدودی دارند و تعداد کمی از افراد می‌توانند در یک کوپه کنار یکدیگر بنشینند. معمولاً افرادی که با خانواده سفر می‌کنند، یک کوپه را به‌صورت خانوادگی در اختیار می‌گیرند و در طول سفر احساس امنیت و آسایش بیشتری دارند. حتی داخل کوپه‌ها تخت‌های کوچکی برای استراحت مسافران تعبیه شده که به‌راحتی می‌توانند در آنجا دراز بکشند و خستگی در کنند.

استفاده از امکانات رفاهی

داخل قطار، رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد. به همین خاطر مسافران می‌توانند در سفر داخلی با قطار در صورت تشنگی یا گرسنگی به رستوران و کافی‌شاپ بروند و از امکانات رفاهی قطار هم استفاده کنند. یکی دیگر از امکانات قطار این است که سرویس بهداشتی داخل راهروها وجود دارد. افرادی که با قطار سفر می‌کنند، نگرانی بابت استفاده از سرویس بهداشتی برای کودکان یا افراد مسن نخواهند داشت.

استفاده از امکانات رفاهی

وجود ایستگاه‌های داخل شهر

درست است که ریتم سفر با قطار کمی کند است، اما مسافران در ترافیک نمی‌مانند و پرواز آن‌ها با تأخیر مواجه نمی‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت سفر با قطار این است ک در بیشتر شهرهای بزرگ ایستگاه قطار وجود دارد و افرادی که سفر داخلی با قطار را انتخاب کرده‌اند، نیازی به طی کردن مسافت‌های طولانی برای رسیدن به مقصد نهایی نخواهند داشت.

کلام پایانی

شاید سفر با قطار کمی طولانی باشد، اما مانند سفر با اتوبوس خسته کننده نیست و امکان حرکت و جنب‌وجوش در طول سفر وجود دارد. در سفر با قطار برای حمل بار محدودیت چندانی وجود ندارد و به خاطر امکانات رفاهی و فضای بازی که دارد، مسافران در طول سفر خود احساس راحتی، آسایش و امنیت بیشتری دارند. از همه مهم‌تر قیمت ارزان و اقتصادی بلیط قطار است که باعث شده روزبه‌روز محبوب‌تر شود. در نهایت، از شما دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، سری به راهنمای خرید بلیط قطار سایت «دستی بر ایران» بزنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا