بورس

تابلو بورس سبز شد/ خودرو و پالایشی‌ها پیشتاز امروز بورس

بورس معاملات امروز، دوشنبه را منفی آغاز کرد اما در میانه بازار با رشد مثبت همراه شد و در نهایت شاخص کل با ۳۴۹۹ واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام روز گذشته را قرمز به پایان رساند و امروز را نیز منفی آغاز کرد اما در میانه بازار با رشد مثبت همراه شد و شاخص کل با بیش از ۰٫۲ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد قرار گرفت.

به نظر می‌رسد بازار سهام امروز روند متعادلی داشته باشد و برخی از کارشناسان نیز به این افت و خیزها بدبین نیستند و آن را موقتی می‌دانند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: در بازار مثبت، تنها عامل مخرب حجم معاملات بالاست که این اتفاق روز گذشته افتاد. حجم معامله به شدت بالا اگر چه شاید در فیلترها نشان داده نشود، به منزله خروج پول است.

وی افزود: تنها اتفاق بد برای این بازار فروش‌هایی است که از طریق سهامداران بزرگ اتفاق می‌افتد و باید متوقف شود.

عصاری گفت: در حال حاضر همچنان می‌توان به گروه خودرو امیدوار بود. اگر بازار حمایت شود روند صعودی می‌شود که امیدواریم با توجه به رشد گروه پالایش و خودرو این اتفاق بیفتد.

این کارشناس تصریح کرد: به طور کلی وضعیت بازار نگران‌کننده نیست. می‌توان به این بازار امیدوار بود چرا که نشانه‌های مثبتی در بازار هست. اگر هم ریزشی اتفاق می‌افتد موقتی است و دوباره به روال عادی برمی‌گردد.

نمای پایانی بورس امروز

  • شاخص کل با رشد سه هزار واحدی معاملات را به پایان برد
  • رشد سه هزار و ۴۹۹واحدی شاخص کل ( ۰.۲۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۴هزار واحدی قرار داد.
  • شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۰۶درصد رشد کرد.
  • ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به پنج هزار و ۸۵میلیارد تومان رسید.
  • ۱۲۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی
  • رشد بیش از سه درصد ۹۱نماد و افت بیش از سه درصد ۱۴۸نماد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا