اقتصادی

رشد تراز مثبت بانک ملت نماد معاملاتی وبملت

نگاهی به بانک ملت براساس گذارش تفسیری و صورت‌ماللی سال مالی ۹۹ بانک.

به گزارش روند بازار، بانک ملت با نماد معاملاتی وبملت با سرمایه ۲۱۰۰۰ میلیارد تومانی یکی از بزرگترین بانک‌های کشور به شمار می‌رود.

این بانک در سال ۱۳۹۶ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، منتشر شده توسط سازمان مدیریت صنعتی، رتبه نخست از بزرگترین شرکت‌های خصوصی را به خود اختصاص داد.

این بانک در پایان اسفند سال ۹۹ دارای  1411 شعبه بوده است و پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد شعبه‌ها به ۱۳۷۳ برسد.

شرکت‌های فرعی و وابسته:

هلدینگ گروه مالی ملت، هلدینگ بهساز مبارکتهای ملت و گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا شرکت های زیر مجموعه بانک بوده که به جهت تسهیل در فعالیت بانکداری، بانک ملت را یاری می نمایند.

وضعیت بانک در بورس اوراق بهادار:

مجموع ارزش معاملات بازار وبملت از ۸۴۴۵.۶ میلیارد تومان در سال مالی ۹۸ در سال مالی ۹۹ به ۵۰۱۶۴.۲ میلیارد تومان رسیده است.

ارزش بازار این سهم نیز از ۴۰۸۸۵ میلیارد تومان به ۸۹۲۳۵.۴ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

کمترین قیمت سهم وبملت در سال مالی گذشته ۳۴۲۰ ریال بوده است.

در بحث سودآوری سهم، این بانک eps=444  تومانی و p/e=9.24 دارد که نزدیک p/e گروه بانکی که ۹.۷۹ می‌باشد است.

سهامداران عمده:

شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با ۱۸.۳۸ درصد، سرمایه‌گذاری‌های استانی-عدالت(س.خ) ESC  با ۱۱.۲۰ درصد و دولت جمهوری اسلامی با ۱۱.۱۶ درصد سهامداران عمده بانک ملت به شمار می‌روند.

عملکرد شرکت در سال مالی ۹۹:

خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک ملت در سال مالی ۹۹ با رشد ۱۲۱ درصدی نسبت به سال مالی قبل به مبلغ ۲۱۶۵۵ میلیارد تومان، خالص درآمد کارمزد با رشد ۱۴۵ درصدی به مبلغ ۱۳۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

درآمدهای عملیاتی بانک به ۶۷۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۱۸۰ درصدی نسبت به سال مالی ۹۸ داشته است.

سودخالص بانک در سال مالی ۹۹ با رشد ۲۶۳ درصدی نسبت به سال مالی قبل به مبلغ ۱۶۳۷۵ میلیارد تومان رسیده و سود شناسایی شده به ازای هر سهم در پایان سال مالی۷۹.۱ تومان بوده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا