اقتصادی

تراکنش های بانکی بدون کد ملی از یکشنبه بلا اثر می شوند

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: تراکنش‌های بانکی بدون کد ملی از یکشنبه ۵ بهمن برگشت می‌خورد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر؛ مهران محرمیان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: از ۵ بهمن‌ماه تراکنش‌های بدون کد ملی برای شخص حقیقی یا شناسه ملی برای شخص حقوقی در «ساتنا» برگشت می‌خورند.

در ادامه یادآور شده است: این اقدام تأثیری بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانک‌ها موجود است نخواهد داشت و هشداری است برای اشخاصی که کد یا شناسه ملی ندارند یا به بانک اعلام نکرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی پیش از این نیز در خصوص شناسایی هویت تراکنش‌های بانکی اعلام کرده بود: در راستای اجرای قانون از چند سال قبل به دنبال آن بودیم که از هویت تمام تراکنش‌های بانکی مطمئن شویم و بتوانیم از انجام تراکنش‌هایی که مشخص نیست به کدام شخص حقیقی یا حقوقی مربوطند جلوگیری کنیم و در این زمینه، تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات زیادی به‌ویژه در تعامل با سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت شرکت‌ها، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی‌ربط انجام شده است.

محرمیان با بیان اینکه مقدمات اجرای کامل قانون فراهم شده است، گفته بود: در صورتی که‌تراکنش ساتنای هموطنان گرامی برگشت داده شد، می‌توانند مشکل را از طریق بانک مبدأ پیگیری و بانک موظف به راهنمایی و همکاری برای حل مشکل است.

به گفته وی با توجه به مهلت طولانی که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، زمان تعیین شده تمدید نخواهد شد.

جلوگیری از تراکنش‌های بانکی، بدون کد ملی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا