اجتماعی

تعرفه دوره سرد مشترکان گاز کم مصرف

سرپرست امور تعرفه‌ها و قرارداد‌های شرکت گاز در خصوص تعرفه دوره سرد مشترکان گاز کم مصرف توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نورانی سرپرست امور تعرفه‌ها و قرارداد‌های شرکت گاز گفت: مشترکین خانگی براساس الگوی مصرف به ۴ دامنه کم مصرف، با مصرف متوسط، پرمصرف و بسیار پرمصرف تعیین شده اند.

او گفت: میانگین تعرفه دوره سرد مشترکین کم مصرف در آیین نامه معادل ۲۰ درصد هزینه تمام شده فرآورش، انتقال و توزیع هر متر مکعب گاز طبیعی سال قبل است.

نورانی گفت:بر همین اساس میانگین تعرفه مشترکین متوسط با مصرف متوسط حداکثر ۴۵ درصد است، مشترکین پرمصرف حداکثر معادل دو برابر است و مشترکین بسیار پرمصرف حداقل برابر سه برابر هزینه تمام شده است.

سرپرست امور تعرفه‌ها و قرارداد‌های شرکت گاز گفت: ضریب انرژی و مصرف در کشور ما بسیار بالا است، این طرح برای مشترکین خانگی از ۱ فروردین ۱۴۰۲ و برای بقیه مشترکین تاریخ ابلاغش ۲۱ خرداد بود.

نورانی گفت: قبض‌های گاز متفاوت است بر اساس انواع مصرف، در خانگی‌ها یک ماه تا ۴۵ روز است، مشترکین صنعتی داریم یک ماهه و ۱۵ روزه و مشترکین حمل و نقل داریم که سی ان جی به آن‌ها می‌گوییم حدود ۵ الی یک هفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا