اجتماعی

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته که خواستار این بودیم که این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان لزوما از ابتدای مهر نباشد، مجلس نیز با این موضوع موافقت کرده است.

به گزارش روند بازار، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره آخرین وضعیت کاهش ساعت کاری کارکنان دولت گفته که لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت کاهش به ۴۲ و نیم ساعت کاهش دهیم.

به گفته لطیفی، مطالعاتی در این خصوص انجام گرفت و پس از تجربه کرونا به این نتیجه رسیدیم که با کاهش ساعت کاری تا حدی می‌توانیم بهره‌وری را حفظ کنیم و تا حدی حتی بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرده که یکی از دغدغه‌هایی که دولت داشت این بود که کارکنان دستگاه‌های اجرایی بتوانند بخشی از وقت خود را در کنار خانواده خود باشند، به همین جهت لایحه مربوط به کاهش ساعت کاری کارکنان تهیه شد.

براساس اظهارات لطیفی، همچنین در این لایحه باتوجه به اینکه در غیر از بخش ستادی دولت در سایر بخش‌ها، کارکنان شش روز در هفته بایستی در محل کار حضور می‌داشتند قرار شد به پنج روز تغییر کند و اعلام کنیم که این هم در مجلس پیگیری شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته که در این لایحه خواستار این بودیم که این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان لزوما از ابتدای مهر نباشد، مجلس نیز با این موضوع موافقت کرده و در کمیسیون نهایی شده که قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند و امیدواریم که این موضوع نهایی شود.

لطیفی اظهار امیدواری کرده که در اولین فرصت بعد از بازگشایی مجلس این موضوع را پیگیری کند، دو فوریت آن رای آورده است، متن در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و بین مجلس و دولت در این خصوص اختلاف نظری وجود ندارد.

رئیس سازمان استخدامی درباره مزایای مادران شاغل دارای فرزندان خردسال گفته که در قانون جوانی جمعیت و در قوانین و مقررات دیگر برای مادران دارای کودکان زیر هفت سال و کودکان شیرخوار که ساعت شیردهی مشخصی دارند قوانین مشخصی وجود دارد. در این دولت بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زدیم که حتی‌المقدور دستگاه‌های اجرایی مهدکودک ایجاد کنند یا مهدکودک نزدیک دستگاه اجرایی داشته باشیم که مادرانی که کودک دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع
اکوایران

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا