اجتماعی

توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه کشور

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: ۶۲ هزار مدرسه و قریب به ٨ میلیون و ۵٠٠ هزار دانش‌آموز تحت پوشش توزیع شیر قرار گرفته‌اند.

به گزارش روند بازار، محمداسماعیل مطلق،رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور  با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس پس از چهار سال وقفه، با دستور رئیس جمهور و پیگیری های معاون اول رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمانهای غذا و دارو، استاندارد، هدفمندی یارانه ها، برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در استان‌های کشور عملیاتی شد.

وی بیان داشت: اجرا و تداوم این برنامه بر بهبود سلامت دانش‌آموزان، ارتقاء سطح یادگیری و بهره وری، پیشگیری از سوء تغذیه و فرهنگ سازی برای افزایش مصرف شیر در دانش‌آموزان برای تضمین سلامت کشور ضروری است.

 مطلق تصریح کرد: برنامه توزیع شیر در مدارس پس از چند سال وقفه،در دولت مردمی عملیاتی شده و شور تازه‌ای به مدارس کشور آورده است و نظارت‌های بسیاری نیز بر کیفیت شیر توزیعی انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در ادامه گفت: امروزه صنایع لبنیات علی رغم مشکلات متعدد، با تمام توان در حال همکاری با مدارس هستند و ۶٢ هزار مدرسه و قریب به ٨ میلیون و ۵٠٠ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مطلق گفت: در این راستا دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از طریق کمیته علمی و سیاستگذاری شیر مدارس با همکاری ذینقشان در صدد رفع چالش‌های موجود بوده و خواستار تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای اجرای پایدار برنامه شیر مدرسه در سال‌های آتی برای بهبود سلامت دانش‌آموزان و آینده سازان کشورمان است.

منبع
خبرگزاری فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا