سیاسی

توافق ایران و عربستان برای تکرار بازی الاتحاد و سپاهان

وزیر امور خارجه تاکید کرد: روابط ریاض و تهران در مسیر درست خودش پیش می‌رود و ورزش نباید اهرم سیاسی در طرف هیچ کدام شود.لذا میان ما و عربستان این توافق وجود دارد که این بازی تکرار شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: اتفاقی که دوشنبه شب برای بازی دو تیم ورزشی سپاهان و الاتحاد اتفاق افتاد، در همان زمان من با وزیر خارجه سعودی در تماس بودم.

وی افزود: روابط ریاض و تهران در مسیر درست خودش پیش می‌رود. ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به AFC توصیه می‌کنیم حتماً در خصوص این اتفاقی که افتاده بر مبنای فنی نظر دهند؛ میان ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که این بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا اعلام کرده تمایلی برای بازگشت به برجام ندارد، گفت: در مسیر دیپلماسی و مذاکره هستیم و به محض اینکه به توافق نزدیک شویم اطلاع رسانی می‌کنیم.

وزیر امور خارجه درباره لغو روادید گردشگری گفت: ما همین الان با ده‌ها کشور لغو روادید را برای گردشگری داریم. آقای ضرغامی فهرست جدیدی را اعلام کرد که همکارانم با نظر مثبت در حال مذاکره با کشورهای مقابل هستند که به صورت متقابل لغو روادید گردشگری داشته باشیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا