اجتماعی

بلیت مترو و اتوبوس در تهران رایگان می‌شود؟

رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی در پایتخت مدتی است مطرح شده اما نتیجه آن به امان خدا سپرده شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمل و نقل عمومی و داستان هایش هیچ زمانی تمامی ندارد! خصوصا در دوره ششم مدیریت شهری که حاشیه اش زیاد بوده است!  حمل‌ونقل عمومی رایگان یکی از موضوعاتی است که مسئولان همیشه  درمورد آن صحبت می‌کنند و اجرای آن تاکنون چیزی شبیه رویا بوده است؛ حالا گویا مدیریت شهری تهران می‌خواهد این رویا را به حقیقت تبدیل کند! چند مدت پیش سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورا دنبال این است که  بلیت اتوبوس و مترو کلا به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته شود، در این رابطه یک طرحی در کمیسیون داریم که در حال بررسی است؛ اما باید زیر ساخت این کار تعریف شود، ما این طرح را پیشنهاد دادیم و باید به نتیجه برسد تا بلیت مترو و اتوبوس رایگان شود.

در حال حاضر حدود یکسال از این وعده می گذرد، موضوع را با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم، او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد که تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران بسیار کم است و اصلا رایگان کردن آن چه فایده دارد؟ این تعداد از مترو و اتوبوس اصلا جوابگو مردم ما نیست و هنوز با وضعیت ایده آل فاصله داریم چه برسد به اینکه بخواهیم رایگان کنیم! موضوع رایگان شدن بلیت هم در شورا مطرح نشده اما شهرداری با طرح های تشویقی به دانش آموزان و دانشجویان به دنبال کاهش نرخ قیمت بلیت حمل و نقل عمومی است.تا زمانی که تعداد ناوگان اینطور است ما نمیتوانیم کامل رایگان کنیم و اصلا ضرورتی برای این اقدام وجود ندارد.بهتر است شهرداری تهران در نگاه اول به فکر نوسازی و افزایش تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو باشد.

اما در مقابل سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نظر دیگری دارد! او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد که شهرداری با رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی موافق است و اصلا تخفیف بلیت برای دانش آموزان و دانشجویان مقدمه همین کار است! صدور بلیت خودش هزینه دارد و مردم چرا باید آن را بپردازند؟ بهتر است بلیت حمل و نقل عمومی برای افراد رایگان شود و در عوض آن عوارض هایی گرفته شود تا کارهای دیگر جلو بیفتد و برای مردم نتیجه داشته باشد؛ انشالله رایگان شدن بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در این دوره حداقل برای قشری خلص به نتیجه می رسد.

اینطور که مشخص است حتی اعضای یک کمیسیون هم در رابطه با رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی تهران با هم تناقض هایی دارند چه برسد به شهرداری تهران! البته این مدل تناقض ها در مطرح کردن وعده ها و عدم تحققش در دوره مدیریت شهری موضوع جدید نیست. علی ایحال تنها کاری که می توان انجام داد صبر است تا ببینیم قرار است تکلیف این طرح و ایده چه شود؟ آیا واقعا شهرداری تهران تن به اجرای این طرح می دهد؟ و باز هم سوال همیشگی، آقایان مسئول در حال حاضر که بخش زیادی از بودجه امسال برای حمل و نقل عمومی است چه اتفاقی دقیقا افتاده است؟ آیا شهروندان تهرانی همچنان در انتظار رایگان شدن بلیت باشند یا خیر؟ پاسخ شفاف تنها کار است…!

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا