اجتماعی

نظر موافق کمیسیون شوراها با تعطیلی شنبه‌ها

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس از اجماع اعضای این کمیسیون برای تصویب تعطیلی شنبه‌ها خبر داد و پیش‌بینی کرد این طرح در صحن مجلس رأی بالایی کسب کند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، برنامه رویداد آقای ابوالفضل ابوترابی، درباره اما و اگرهای تعطیلی در روز شنبه گفت: امروزه روابط بین‌المللی از جمله گردشگری، زیارت، مسائل اقتصادی و… در کشورها به‌هم‌تنیده شده است و در این زمینه پیش‌تر کشورهای اسلامی توافق کردند که میزان تعطیلاتشان را نسبت به دیگر کشورها به حداقل برسانند.نظر موافق کمیسیون شوراها با تعطیلی شنبه‌ها
بر اساس پیمان میان کشورهای اسلامی، تصمیم بر این گرفتند که روزهای جمعه و شنبه را تعطیل کنند تا کمترین روز تعطیل را نسبت به دیگر کشورهای دنیا داشته باشند و فقط جمهوری اسلامی است که پنجشنبه و جمعه تعطیل است که موجب قطع رابطه ۴ روزه با سایر نقاط دنیاست.
وی نگاه صادرات محور را متذکر شد و افزود: ما نیز باید به این سمت قدم برداریم؛ مخصوصاً این که شمار بالایی از دانشجویان خارجی در ایران به تحصیل می‌پردازند و این مسئله در گردشگری و مسائل زیارتی نیز اهمیت دارد.ابوترابی یکی از موانع بزرگ بر سر راه تجارت صادرات محور را تعداد تعطیلات بسیار زیاد ایران نسبت به دیگر کشورها دانست و افزود: تعطیلات میان هفته نیز بسیار زیاد است و ازاین‌رو گاه یک هفته کامل با دنیا در قطع ارتباط هستیم.
این نماینده مجلس بار دیگر تدبیر کشورهای اسلامی در تعطیلی شنبه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسئله نیازمند پیوست فرهنگی است؛ خاصه باتوجه‌به سفارش دین درباره عصر پنجشنبه که به زیارت شهدا و اهل قبور اختصاص داده می‌شود که این مسئله نیز در طرح مجلس دیده شده است.
وی در این باره توضیح داد: کارمندان و کارگران در هفته باید ۴۴ ساعت سر کار می‌بودند که این میزان را به ۴۰ ساعت کاهش دادیم و برای روز پنجشنبه نیز تعطیلی زودهنگام را در نظر گرفتیم –ساعت ۱۵- که خانواده‌ها قادر به زیارت اهل قبور و گلزار شهدا باشند.
ابوترابی به رادیو گفت‌وگو گفت: این طرح بار رأی خوبی در کمیسیون مورد موافقت است و پیش‌بینی می‌کنیم در صحن نیز اتفاقی مشابه رخ دهد.وی همچنین جمعه تا یکشنبه را روزهای تعطیل در اسلام، دین یهود و مسیحیت نام برد و تأکید کرد که از این منظر نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا