اقتصادی

توزیع بنزین با کارت ملی بین تمام ایرانیان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: نمایندگان مجلس این هفته طرح توزیع عادلانه یارانه سوخت را بررسی می‌کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ‌عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهر‌های جویبار، سوادکوه و قائمشهر گفت: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم از امروز تا روز دوشنبه طرح توزیع عادلانه یارانه سوخت را بررسی می‌کنند

کیوان مرادیان افزود:قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سال ۱۳۸۸ به دولت اجازه توزیع یارانه انرژی را به همه خانوار‌های ایرانی داده است، اما با اجرا نشدن آن، اکنون بیش از نیمی از ایرانی‌ها به علت نداشتن خودرو، هیچ سهمی از یارانه بنزین ندارند.

او با بیان اینکه در این طرح توزیع یارانه بنزین از طریق کد ملی افراد است گفت: در صورت تصویب لایحه یارانه بنزین، سوخت به جای خودرو به شخص تعلق می‌گیرد یعنی هر ایرانی دارای کد ملی از سهمیه یارانه بنزین برخوردار خواهد شد.

مرادیان ادامه داد: ماهیانه سه و نیم میلیارد لیتر سوخت در کشور مصرف می‌شود که این میزان بر جمعیت توزیع می‌شود.

هم اکنون نیمی از جمعت ایران خودرو ندارند و هیچ بهره‌ای از یارانه خودرو نمی‌برند. اما مازندران با ۹۷۲ هزار و ۵۳۸ دستگاه ششمین استانی است که دارای بیشترین خودرو در کشور است. از این تعداد خودرو، سهم پراید از همه بیشتر است. بطوریکه ۲۰۵ هزار و ۴۸۰ خودروی پراید در استان روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین می‌سوزانند، بنزینی که مردم می‌گویند توزیع آن باید عادلانه‌تر باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا