اقتصادی

تأخیر پنج ساله در توزیع سوخت با کارت بانکی

اجرای طرح توزیع سوخت با کارت بانکی از سال ۹۷ تاکنون بر زمین مانده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، صنف جایگاه‌داران سوخت کشور اعلام کرده، طولانی بودن صف برخی جایگاه‌های سوخت، به علت خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت است که وعده بومی‌سازی آن‌ها عملیاتی نشده؛ آقای علی اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سوم شهریور پارسال گفته بود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با همکاری یک شرکت دانش بنیان، موفق به بومی سازی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت شد.

وی همچنین گفته بود: پس از انجام بررسی‌های عملیاتی در مجاری به صورت آزمایشی، تولید گسترده این کارتخوان‌ها در جهت جلوگیری از چالش‌های مرتبط با تجهیزات قدیمی در سامانه هوشمند سوخت و وابستگی به خارج کشور انجام خواهد شد.

مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی هم می‌گویند، دانش فنی کافی برای رفع این مشکل وجود دارد؛ مسئولان وزارت نفت گفته بودند، می‌خواهند از نوآوری آن‌ها استفاده و سوخت را با کارت‌ها و کارتخوان‌های بانکی به جای تجهیزات فرسوده سامانه هوشمند سوخت توزیع کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید: شبکه بانکی کشور آماده اجرای این طرح است، اما مدیران نفتی هنوز آماده نیستند؛ زیرا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که قبلا وعده داده بود کارت‌های بانکی را جایگزین کارت‌های سوخت می‌کند، حالا اعلام کرده کهقرار نیست کارت سوخت حذف شود.

استفاده از کارت‌های سوخت شخصی همچنان الزامی است و تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها کاهش یافته؛ این موضوع گلایه‌های مردم را در پی داشته است.

به گفته مدیران نفتی، هنوز نمی‌توان زمانی را برای اجرای طرح توزیع سوخت با کارت بانکی اعلام کرد؛ اجرای آزمایشی این طرح، سال ۹۷ شروع شده بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا