کسب و کار

تولید انواع تابلو برق فشار ضعیف

چکیده : تولید انواع تابلو برق فشار ضعیف

اگر قصد خرید انواع تابلو برق فشارضعیف در بازار ایران را دارید، باید بدانید که موضوع کیفیت، صرفاً سنجشی بر مبنای مشخصات فنی و ویژگی‌های یک محصول روی کاتالوگ نیست، در واقع دقت عمل شما در انتخاب برند عرضه‌کننده و تولیدکننده تابلوهای برق فشارضعیف بسیار مهم خواهد بود. در ادامه و در این راهنما، ضمن معرفی مجموعه ایران ‌پارس الکتریک، در زمینه انواع تابلوهای فشارضعیف، بررسی تفاوت تابلو برق فشار قوی و فشار ضعیف ویژگی‌ها، دامنه استفاده و کاربرد آن‌ها و راهنمای خرید این محصول کاربردی، توضیحات تکمیلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انواع تابلو برق فشارضعیف عرضه شده ایران ‌پارس الکتریک

اساساً تابلو برق فشارضعیف (Low Voltage Panel) یک تابلو برق است که برای مدیریت و توزیع برق با فشارضعیف (تا ۱۰۰۰ ولت) استفاده می‌شود. در سیستم‌های برق صنعتی و تجاری، اکثر تجهیزات و دستگاه‌ها از برق با فشارضعیف برای عملکرد استفاده می‌کنند. تابلو برق فشارضعیف نقش اساسی در توزیع، کنترل و حفاظت از سیستم برق را دارد.

ایران‌پارس الکتریک عرضه‌کننده دسته‌بندی‌های مختلف از انواع سیستم‌های فشارضعیف و تابلوهای برق کاربردی در صنعت است. در ادامه به نعرفی تعدادی از انواع تابلو فشار ضعیف موجود در ایران پارس الکتریک می‌پردازیم.

تابلو برق ایستاده فشار ضعیف

این تابلو عموماً شامل قطعات اصلی مانند مینی مدارهای متقاطع (MCB)، قاطع مورداستفاده (ACB)، محافظ مدار و محافظ مدار همراه با سیستم کنترل و نمایشگر برق است. پوشش این تابلوها از ورق‌های فلزی با ضخامت حداقل ۲ میلی‌متر یا بیشتر و با ارتفاع ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض و عمق استاندارد ۵۰ سانتی‌متر ساخته شده است.

 سطح ولتاژی که از خود عبور می‌دهد حداکثر ۱۰۰۰ ولت است و در تاسیسات صنعتی، تجاری و موتورخانه‌ها کاربرد دارد. در طرح‌های سیواکن و ریتال تولید و ساخته می‌شود. سرویس و نگهداری راحت این نوع تابلو برق‌ها از جمله مزایای شاخص این تابلو است.

تابلو برق خازنی فشار ضعیف

این تابلوها باهدف افزایش ضریب قدرت و توان در شبکه‌های توزیع فشار ضعیف کاربرد دارد. کاربرد این تابلوها به توزیع برق، کنترل سیستم‌ها، مدیریت موتورها و تجهیزات الکتریکی در صنایع مختلف و ساختمان‌ها مربوط می‌شود. آنها برای تأمین جریان و ولتاژ مناسب، محافظت از دستگاه‌ها و افزایش کارایی سیستم‌های الکتریکی استفاده می‌شوند.

این تابلو برق فشار ضعیف قابلیت تحمل ولتاژ شبکه برق ۳۸۰ ولتاژ را نیز دارد. در مکان‌های زیر استفاده می‌شود:

  • ساختمان‌های اداری و مسکونی
  • کارخانجات بزرگ
  • بیمارستان‌ها
  • کارگاه‌های کوچک و بزرگ
  • و…

تابلو برق طرح ریتال Rittal فشار ضعیف (بر اساس نوع طرح)

از پرفروش‌ترین تابلو برق‌های فشار ضعیف شمرده می‌شود. به صورت دیواری و ایستاده تولید شده و مناسب برای مکان‌های کوچک با آمپر کم است. در ایران پارس الکتریک می‌توانید این مورد را طبق نیاز و سلیقه خود سفارش دهید. در مکان‌های زیر کاربرد دارد:

  • مراکز صنعتی
  • کارخانجات
  • کارگاه‌ها
  • فروشگاه‌ها
  • واحدهای مسکونی
تولید انواع تابلو برق فشارضعیف در ایران پارس الکتریک

قیمت انواع تابلو برق فشار ضعیف به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تابلو برق فشار ضعیف به عوامل متعددی بستگی دارد. در زیر، برخی از اصلی‌ترین عواملی که بر قیمت تابلو برق تأثیر می‌گذارند را بررسی می‌کنیم:

  1. قدرت و توان تابلو: قدرت و توان مورد نیاز تابلو برق، به اندازه و نوع بارهایی که باید توسط تابلو کنترل و توزیع شوند، بستگی دارد. برای بارهای بزرگتر و قدرتمندتر، تابلوهای با قدرت بالا و تجهیزات پیشرفته‌تر مورد نیاز هستند که ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  2. نوع و تعداد مدارها: تعداد مدارها و نوع آن‌ها در تابلو نیز تأثیر زیادی بر قیمت دارد. تابلوهایی با تعداد مدارهای بیشتر و قابلیت‌های پیچیده‌تر قطعات الکترونیکی، به طور معمول هزینه بیشتری دارند.
  3. کیفیت و برند تجهیزات: کیفیت تجهیزات مورد استفاده در تابلو نیز تأثیر بسیاری بر قیمت دارد. تابلوهایی که از تجهیزات معتبر و با کیفیت استفاده می‌کنند، معمولاً هزینه بیشتری دارند.
  4. نیاز به نصب و راه‌اندازی: نیاز به نصب و راه‌اندازی تابلو نیز هزینه‌های اضافی را به همراه دارد. اگر نیاز به نصب و تنظیم تابلو توسط تکنسین‌های متخصص وجود داشته باشد، این هزینه باید در نظر گرفته شود.
  5. طراحی و سفارشی‌سازی: در صورتی که تابلو نیاز به طراحی و سفارشی‌سازی خاص داشته باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد.

قیمت و خرید تابلو برق فشارضعیف استاندارد در ایران پارس الکتریک

همانطور که گفته شد انتخاب و خرید صحیح تابلو برق فشارضعیف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت تابلو برق فشار ضعیف به قدرت و توان تابلو، نوع و تعداد مدارها، کیفیت و برند تجهیزات، نیاز به نصب و راه‌اندازی، برند و… بستگی دارد.

ایران ‌پارس الکتریک، فروشگاه و مرجع عرضه انواع تابلوهای برق فشارضعیف در بازار ایران در حال حاضر امکان تهیه مدل‌های مختلف، دسته‌بندی‌های وسیع و انواع قطعات این تجهیزات مهم سیستم الکترونیک را به شما می‌دهد و می‌توانید با کم‌ترین حاشیه سود، محصولات را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه از تولیدکننده تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت هر یک از انواع تابلوها می‌توانید با ایران پارس الکتریک در تماس باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا