کسب و کارگردشگری

جاذبه های دیدنی در کشور همیشه سبز مالزی کدامند؟

کشور مدرن و پیشرفته مالزی یکی از قطب های برتر گردشگری در آسیای جنوب ‌شرقی است و هم اکنون با وجود امتیازات فراوان به مقصدی ایده آل برای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا تبدیل شده است. بهترین زمان برای سفر به کشورهای این حوزه آغاز فصل پائیز تا پایان زمستان است و در این بازه زمانی این کشور دارای آب و هوایی نسبتا خنک بوده و نیز از شدت باران های سیل آسای موسمی کاسته شده است. پایتخت این کشور شهر مدرن و البته زیبای کوالالامپور است و در میان دیدنی ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.  شهر کوالالامپور علی رقم اینکه دارای چهره ای مدرن و امروزی است توانسته طبیعت بکر خود را حفظ نماید و همچنان سرسبز باشد.

مادر شهر کوالالامپور که برخی آن را قلب کشور مالزیدر تور مالزی  می نامند ، بزرگترین و البته پر جمعیت ترین شهر این کشور است. بهتر است بدانید شهر کوالالامپور در استان سلانگور یعنی در غرب شبه جزیره مرکزی مالزی قرار دارد . این شهر خانه مجلس و مراکز مهم دولتی است و محل اقامت رسمی پادشاه این کشور نیز هست . کوالالامپور قلب تپنده اقتصاد ، حمل و نقل و صنعت این کشور است و توانسته با حفظ طبیعت سرسبز و شگفت انگیز خود به پیشرفت های بسیاری در عرصه های مختلف دست یابد و بافتی مدرن و امروزی به خود بگیرد.

باید اضافه کنیم بر طبق آخرین سرشماری ها حدود دو میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند و همانطور که اشاره کردیم شهر کوالالامپور دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. زیرا فاصله چندانی با خط استوا ندارد و در برخی از ماهها شدت باران های موسمی عرصه را بر گردشگران تنگ می کند. به همین خاطر توصیه می کنیم سفر های خود را به اواسط فصل پائیز موکول کنید. البته شرایط آب و هوایی تا پایان فصل زمستان مساعد است. بهتر است بدانید میانگین دما در این شهر بیست و هفت درجه سانتی گراد است و میانگین بارش سالیانه حدودا دویست و پنجاه سانتی متر است. این شهر از هر سو با جنگل های انبوه گرمسیری احاطه شده و طبیعتی بکر و تماشایی دارد.

در ادامه شما را با مختصری از تاریخ این سرزمین آشنا می کنیم. در ابتدا بهتر است بدانید تاریخچه این شهر به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد و نکته جالب اینکه شهر مدرن کوالالامپور در گذشته تنها مکانی برای استخراج ذغال سنگ بوده و تا قبل از آن اثری از زندگی مدرن شهری در آن دیده نمی شد . در ادوار مختلف انگلیسی ها و ژاپنی ها بر این شهر تسلط داشتند . اما با گذشت زمان اتحادیه مالایا امور شهر را در دست گرفت و شکل و بافت آن کم کم به شهر نزدیک شد.

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا برخی از جاذبه های دیدنی شهر کوالالامپور  را بررسی کنیم.

بازدید از معبد باشکوه تیان هو (Thean Hou Temple)

در سراسر این شهر با معابد و مساجد زیبایی برخورد می کنید که یکی از مشهورترین آن ها معبد تیان هو نام دارد. جالب است بدانید این بنا یکی از بزرگ‌ ترین معابد بودائیان در جنوب شرق آسیاست و معماری زیبا و خیره کننده آن هر گردشگری را به سمت خود می کشاند. این بنا نمونه‌ای از معماری زیبای چینی را به نمایش گذارده و از چهار طبقه تشکیل شده است و نمای آن با کاشی‌هایی نارنجی رنگ تزئین شده است. همچنین تور تایلند را نیز  در سایت سفر باتو ببینید.

برج‌های دوقلوی پتروناس  (Petronas Twin Towers)

برج های دو قلوی پتروناس بی شک جزو اولین جاذبه‌ هایی دیدنی این شهر هستند و جالب است بدانید پتروناس برای سالها بلندترین سازه دنیا محسوب می شد تا اینکه سر و کله برج الخلیفه در دبی پیدا شد . اما هنوز هم نماد کشور مالزی هستند و امروز در میان پنج سازه مرتقع دنیا قرار دارد. این آسمان خراش دوقلو چهارصد و پنجاه و دو متر ارتفاع دارد و بلندترین برج ‌های دوقلو در جهان محسوب می گردد.

غارهای باتو

همان طور که می دانید در کشور مالزی مذاهب مختلفی در کنار هم زندگی می کنند که صلح و آرامش میان این مذاهب، از خصوصیات سیاست موفق دولت این کشور است. درصد بالایی از مردم این کشور بودایی، هندو  و مسلمانان هستند. هندوها که جمعیت قابل‌ توجهی را تشکیل داده اند و دارای معابد فراوان هستند، غارهای باتو یکی از شگفت انگیزترین معابد آنها محسوب می گردد.

بازدید از این معبد زیبا الویت بعدی گردشگران بوده و هر ساله میلیون ها گردشگر و زائر از دها پله بالا رفته و شاهد این همه شگفتی خواهند بود. غارهای زیبا و شگفت انگیز باتو در میان کوههای سر به فلک کشیده پنهان شده و همانطور که گفتیم برای بازدید از آن می بایست پله های بیشماری را در دل کوه بالا بروید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا