ورزش

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ | حذف دراماتیک ایتالیا و برزیل

در روز چهاردهم ایتالیا و برزیل حذف تلخی را تجربه کردند و فرانسه و سوئد قدرتنمایی کردند؛ مروری داریم بر نتایج کامل روز چهاردهم جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

به گزارش روند بازار به نقل از انصاف، جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که نهمین دوره این مسابقات است برای اولین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود و امروز در روز چهاردهم مسابقات در گروه ششم برزیل برابر جامائیکا متوقف شد تا به شکلی باورنکردنی از جام وداع کند و جامائیکا راهی دور حذفی شود و همچنین فرانسه در پرگل‌ترین دیدار جام با تیم دوم خود ۶ گل به پاناما زد تا شاگردان رنار قدرتنمایی کنند.

در گروه هفتم اما سوئد به راحتی از سد آرژانتین گذشت و در دیداری که جنگ برای صعود بود آفریقای جنوبی با گل دقیقه ۹۲ موفق شد تا ایتالیا را حذف کرده و با یک معجزه به دور بعد راه یابد.؛ مروری داریم بر نتایج کامل روز چهاردهم جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳


نتایج کامل روز چهاردهم جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳
گروه F

پاناما ۳ _ فرانسه ۶

گل‌ها:

پاناما: سدانیو، کاکس، پینزون

فرانسه: کادیدیاتو دیانی (هتریک)، لاکرار، لو گارک، ویکی بچو

ورزشگاه: آلیانز استرالیا

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

تیم ملی فرانسه با هدایت هروه رنار نامدار موفق شد در دیدار آخر خود و در حالی که تقریبا تیم دوم آن‌ها در زمین بود با حساب ۶ بر ۳ از سد پاناما عبور کنند و با رقم زدن پرگل‌ترین دیدار جام، ۷ امتیاز شده و به عنوان تیم اول راهی دور حذفی شوند؛ پاناما نیز بدون امتیاز جام را ترک کرد.

(پاناما ۳ _ فرانسه ۶)
(پاناما ۳ _ فرانسه ۶)


جامائیکا ۰ _ برزیل ۰


ورزشگاه: ملبورن رکتانگولار استرالیا

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

اما مهمترین دیدار امروز این گروه منجر به رخ دادن یک شگفتی بزرگ شد و جامائیکا با متوقف کردن برزیل با یک امتیاز بیشتر از این تیم به عنوان تیم دوم صعود کرد تا عملا گل دقایق پایانی رنار در جدال برزیل و فرانسه حکم حذف برزیل را امضا کرده باشد؛ بدین ترتیب مارتا اسطوره فوتبال جهان و برنده ۵ توپ طلا در ۳۷ سالگی و در ششمین حضور خود در جام جهانی وداعی بسیار تلخ با جام جهانی را تجربه کرد.

از سوی دیگر جامائیکای شگفت‌انگیز با اتخاذ تاکتیکی خاص راهی دور بعد شد؛ آن‌ها در عین ناباوری تنها ۱ گل زدند و ۲۷۰ دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشتند تا بار دیگر اهمیت گل نخوردن در فوتبال بر همگان اثبات شود.

(جامائیکا ۰ _ برزیل ۰)
(جامائیکا ۰ _ برزیل ۰)



جدول گروه F در پایان دور گروهی


فرانسه ۷ امتیاز +۴ (صعود)

جامائیکا ۵ امتیاز +۱ (صعود)

برزیل ۴ امتیاز +۳ (حذف)

پاناما ۰ امتیاز -۸ (حذف)


گروه G

آرژانتین ۰ _ سوئد ۲

گل‌ها: ربکا، روبنسون

ورزشگاه: اف ام جی نیوزلند

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

تیم ملی سوئد که با نمایش‌های مقتدرانه خود را در قامت یک مدعی نشان داده به راحتی از سد آرژانتین گذشت تا ضمن حذف آرژانتین و یادآوری جام جهانی ۲۰۰۲ مردان برای آن‌ها با ۹ امتیاز کامل به دور بعد صعود کند.

(آرژانتین ۰ _ سوئد ۲)


آفریقای جنوبی ۳ _ ایتالیا ۲

گل‌ها:

آفریقای جنوبی: اورسی (گل به خودی)، ماگایا، تمبی گاتلانا

ایتالیا: آریانا کاروسو (۲بار) (۱پنالتی)

ورزشگاه: ولینگتون رجیونال نیوزلند

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

اما در دیدار حیاتی ایتالیا و آفریقای جنوبی نماینده آفریقا با پیروزی فوق العاده دراماتیک خود با گل دقیقه ۹۲ تمبی گاتلانا موفق به شکست ایتالیا و صعود به همراه سوئد شد تا بدین ترتیب تا اینجای کار ۳ شگفتی بزرگ حذف کانادا قهرمان المپیک و صعود نیجریه، حذف برزیل بزرگ و صعود جامائیکا و نهایتا حذف ایتالیا و آرژانتین و صعود آفریقای جنوبی در سه گروه مختلف جام رخ داده باشد.

(آفریقای جنوبی ۳ _ ایتالیا ۲)


جدول گروه G در پایان دور گروهی


سوئد ۹ امتیاز +۸ (صعود)

آفریقای جنوبی ۴ امتیاز ۰ (صعود)

ایتالیا ۳ امتیاز -۵ (حذف)

آرژانتین ۱ امتیاز -۳ (حذف)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا