سیاسی

انریکه مورا حامل پیام جدیدی برای ایران است؟

انریکه مورا فردا به تهران سفر می‌کند. دیدار هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران و چهار به علاوه یک و علی باقری کنی قطعی شد.

به گزارش روند بازار، فردا قرار است انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران و چهار به علاوه یک به تهران بیاید. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبر جزئیات این سفر را مطرح کرد.

براساس گزارش آخرین‌خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در دو ماه اخیر مذاکرات بین ایران و چهار به علاوه یک متوقف نشده است. در این مدت پیام ها به طور مستمر بین ایران و واشنگتن از طریق آقای مورا تبادل می‌شود.

حالا قرار است او به تهران بیاید. سفر انریکه مورا به معنی این نیست که او پیام جدیدی دارد. سفر او برای روشن شدن بعضی از مسائل و انجام برخی دیدارها است.

سعید خطیب‌زاده گفت: فعلا دبدار با آقای باقری قطعی شده است. البته آقای مورا درخواست‌هایی در داخل وزارت خارجه و خارج از آن داشته که هنوز قطعی نشده.

خطیب‌زاده در مورد آمریکا تاکید کرد: همین حضور آقای مورا در تهران نشان می‌دهد که ایران به دنبال مذاکرات برجام است و نمی‌خواهد مذاکرات برجام شکست بخورد.

وی اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها قبول کنند که ایران از چرخه انتفاع اقتصادی از برجام استفاده کند و به تعهداتشان در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ بازگردند میشود همین فردا یه وین رفت و کار توافق را نهایی کرد.

او در مورد تحریم‌های سپاه گفت: نگزاریم موضوعات باقی‌مانده به یک موضوع و آن هم فقط به سپاه کاسته شود. این خواسته گروه‌هایی در واشنگتن و تلاویو است. در حالی که این خواسته درست نیست.

سفر امیر قطر به ایران به توافقات هسته‌ای مربوط است؟

خطیب‌زاده در مورد سفر امیر قطر گفت: این سفر در دستور کار است و حتی آقای رئیسی به زودی به یک کشور حاشیه خلیج فارس سفر خواهد کرد. جزئیات این سفر در دستور کار است.

وی گفت: این سفر صرفا در چارچوب روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین لفظ بن‌بست برای مذاکرات را قبول نکرد و گفت: توافق بین ایران و چهار به علاوه یک انجام شده. آن چه باقی‌مانده اختلافاتی هست که بین ایران و آمریکا هست.

آنچه باقی‌مانده این است که آمریکایی‌ها همچنان حاضر نیستند اجزای سیاست فشار حداکثری ترامپ را کنار بگذارند.

وی در مورد آزاد‌سازی پول‌های ایران هم گفت: ما این آزادسازی را معطل هیچ کشور ثالثی نمی‌کنیم. ما اقدامات خودمان را انجام دادیم و بخشی از پول‌ها را آزاد کردیم.

تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا