اجتماعی

جزئیات واردات ۴۶.۶ میلیون دز واکسن کرونا طی ۷ ماه گذشته

گمرک ایران اعلام کرد: از ۱۵ بهمن ۹۹ تا ۱۸ شهریور سال جاری ۴۹ محموله واکسن کووید-۱۹ شامل ۴۶ میلیون دوز واکسن از طریق فرودگاه امام‌ خمینی وارد کشور شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، از ۱۵ بهمن ۹۹ تا ۱۸ شهریور سال جاری ۴۹ محموله واکسن کووید -۱۹ از طریق فرودگاه امام‌خمینی وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به طور حمل یکسره شبانه روزی و از پای پرواز به طور مستقیم تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد.

طی این مدت ۴۶ میلیون دوز واکسن از کشورهای چین، ژاپن، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، اتریش و هند وارد ایران شده است که بیشترین محموله به واکسن سینوفارم از چین با ۲۸ محموله حاوی ۳۷ میلیون و ۵۳۰ هزار دوز اختصاص دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. .
    امید ادیب تحلیلگر سیاسی گفت: حسن روحانی واردات واکسن را به مشکل تحریمها گره می‌زد چه اتفاقی افتاده که اکنون ده‌ها میلیون واکسن وارد می‌شود؟

    آقای ادیب،
    در زمان آقای روحانی برای واردات واکسن باید پول می‌پرداختم که آه در بساط نداشتیم ولی اکنون چون تاریخ مصرف واکسنها در حال انقضاست کشورهای پیشرفته آنها را مجانی به ممالک عقب مانده از جمله ما می‌دهند.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا