اقتصادی

جزئیات وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی/ بازپرداخت اقساط چگونه است؟

مدیر اداره بنیاد مسکن گرگان با تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی از برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی ناایمن در مدت هشت ساله خبر داد.

به گزارش روند بازار، ولی‌الله رضایی امروز پنج‌شنبه ۴ اسفند در گفتگو با خبرنگاران ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت مسکن روستایی است که در حال حاضر این کار در گلستان آغاز شده و درصدد هستیم در بازه زمانی هشت ساله تمامی واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شود البته تحقق این مهم مشروط به تقاضای مردم و همچنین همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات است.

وی با اشاره به جزئیات اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن در روستاها، بیان کرد: دولت برای کمک به روستائیان در ساخت مسکن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطاء‌ می‌کند که می‌توان گفت بهترین نوع تسهیلات است.

مدیر اداره بنیاد مسکن گرگان با بیان اینکه برای ثبت‌نام متقاضیان هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: ظرفیت لازم برای ثبت‌نام تمامی افراد متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی ایجاد و اعتبارات آن هم پیش‌بینی شده تا خانه‌های غیرمقاوم در روستاهای گلستان در زمان کوتاه مقاوم‌سازی شود.

رضایی تاکید کرد: سقف تسهیلات پرداختی برای ساخت مسکن روستایی در سطح ملی تعیین می‌شود که در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان و امسال ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطاء می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان ساخت مسکن روستایی می‌توانند اقساط تسهیلات مسکن روستایی را بنا به تمایل خود به شکل ماهانه، هر سه ماه یک بار، هر ۶ ماه یک بار و یا سالانه پرداخت کنند، تصریح کرد: بنیاد مسکن برای ساخت مسکن روستایی دو طرح را اجرا می‌کند که در یک طرح متقاضی پس از اخذ تسهیلات، خود برای ساخت مسکن اقدام می‌کند و در طرح دوم بنیاد مسکن برای افراد متقاضی خانه می‌سازد.

مدیر اداره بنیاد مسکن گرگان با بیان اینکه ساخت مسکن شهری بر عهده راه و شهرسازی است، یادآور شد: بر اساس توافقی که بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی گلستان منعقد شده اداره‌کل بنیاد مسکن برای ساخت برخی واحدهای مسکونی در شهرها از جمله گرگان اقدام می‌کند.

خبرنگار: فاطمه رائیجی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا