سیاسی

بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی می پردازند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، نامه رئیس جمهور برای معرفی سیدصولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه ۲۴ مهر در مجلس قرائت شد.

پیش از این محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده بود که صلاحیت وی در جلسه ۱۲ مهر بررسی شد اما وی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.

در جلسه امروز مجلس که با دستور بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جمعی از اعضای کابینه از جمله محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در صحن مجلس حضور یافتند که رییس مجلس به آنها خیر مقدم گفت.

در ابتدای جلسه، سخنگویان کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس گزارش بررسی‌های انجام شده توسط این کمیسیون‌ها درباره صلاحیت سیدصولت مرتضوی را قرائت و موافقت خود را با گزینه پینشهادی اعلام کردند.

سپس مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به بیان نظرات خود درباره صولت مرتضوی پرداختند.

طغیانی: صولت مرتضوی هیچ مقاله و کتابی ندارد

مهدی طغیانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با وزیر پیشهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: آقای صولت مرتضوی فردی باشخصیت و دوست‌داشتنی است اما بررسی کارنامه ایشان نشان می‌دهد که وی توانمندی تحول‌گرایی و صلاحیت لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ندارد.

دهمرده: مرتضوی تناسبی با وزارت کار ندارد

حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که شکی در خوب بودن آقای مرتضوی وجود ندارد اما او برای وزارت کار تناسبی ندارد.

ادامه دارد…

خبرنگار: فاطمه ربی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا